ghost Posted July 24, 2010 Report Share Posted July 24, 2010 I år kommer mässan att hålla till i DGI-byen i Köpenhamn, som ligger strax bakom järnvägsstationen. Väldigt lättillgängligt m.a.o. Än så länge är 5 gäster listade, varav den mest intressanta (för egen del) är Armin "Quark" Shimerman. Det är ett tag till innan mässan, så jag håller tummarna att Armin inte får andra planer innan dess och måste avboka. Övriga listade gäster är just nu är från Star Wars; David "Darth Vader" Prowse, Jeremy "Boba Fett" Bulloch, Kenny "R2-D2" Baker och Rusty Goffe (spelade en Jawa i SW 4). Mer info hittar ni på CollectorManias danska hemsida. Förra året var det lite klent på marknadssidan, men jag hoppas lite fler säljare tar sig dit i år. En stor skillnad från Scifimässan i Sverige är att Collectormania kör en frågestund på scenen med de olika gästerna (åtminstone förra året). Ett välkommet och uppskattat inslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted July 24, 2010 Report Share Posted July 24, 2010 DGI-byen har jag bott i, finfint ställe! Undrar om mässan är i gymnastiksalen eller något... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 24, 2010 Report Share Posted July 24, 2010 Tänkte skapa en tråd om den här mässan i dagarna, såg reklam för det på London Film & Comic Con. Såg en video från förra årets mässa och den såg väldigt klen ut, hoppas den här blir lite större. Kanske tar mig till denna, baserat på vilka gäster som kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 24, 2010 Report Share Posted July 24, 2010 Vad kul! Då får vi uppdatera databasens sida om konventet snart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts