Jump to content

Star Trek-recept

emil9898

Recommended Posts

Ethan Phillips (Knee-licks) har skrivit en Star Trek kokbok. Tyvärr finns den inte i min ägo.

http://www.amazon.com/Star-Trek-Cookbook-Ethan-Phillips/dp/0671000225

Man blir allt lite nyfiken på vad för recept man kan hitta där i.

finns på cdon också: http://cdon.se/b%C3%B6cker/phillips%2c_ethan/star_trek_cookbook-4391040

är det någon här på forumet som har den?

Jag har den såklart, men den är hemma nu så jag kan inte citera. Kolla annars in Amazon och klicka på "Click to look inside" - där hinner man se några recept i varje fall. Tänk på att alla recept är med engelska mått, så du behöver anpassa den till svenska förhållanden. I föreningarna TSS och WCT har de skrivit översatta och anpassade recept i sina medlemstidningar - känner du någon som är med i de föreningarna har de kanske sparat dessa?

Jag har den såklart, men den är hemma nu så jag kan inte citera. Kolla annars in Amazon och klicka på "Click to look inside" - där hinner man se några recept i varje fall. Tänk på att alla recept är med engelska mått, så du behöver anpassa den till svenska förhållanden. I föreningarna TSS och WCT har de skrivit översatta och anpassade recept i sina medlemstidningar - känner du någon som är med i de föreningarna har de kanske sparat dessa?

Tack för råden. Tyvärr så är jag inte medlem i någon av föreningarna. Tänkte besöka någon träff och sedan kanske gå med. Kul att de har medlemstidningar, hur ofta kommer de ut?