Gå till innehåll

Har Star Trek 12 svensk premiär den 17 augusti 2012?


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Star Trek 12 har premiär den 29 juni 2012 i USA, enligt IMDB. Sidan listar även det norska premiärdatumet som är den 17 augusti samma sommar. Således kan detta tyda på att filmen öppnar samma dag i Sverige, då vi numera ofta delar premiärdatum med våra nordiska grannländer. Trist om vi får vänta. Samtidigt vore ett senare datum för Sverige säkert bättre ur publiksynpunkt, eftersom filmen slipper en del storfilmer som Batman 3 och Spiderman 3d. Sedan är inte juni och juli på samma sätt som i USA starka biomånader med mycket publik.

 

Vad tycker du: Bra eller dåligt att få vänta två månader till?

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se hur det är med nedladdning då. Mycket kan nog hända med vad man får göra på nätet med tanke på Wikileaks och tuffare tag mot fildelning öht.

Filmen har dock premiär som det ser ut den 29 juni i Storbritannien, så man kan se det i Europa snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bli rejält förbannad om det blir så att den nya Star Trek filmen inte har världspremiär.

Jag håller med THT till fullo här! (Något som har börjat hända oroväckande ofta :o )

Jag skulle inte alls bli glad om vi svenskar måste vänta på filmen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att vi får ta detta med en stor nypa salt tills SF bestämmer sig för när de ska ha premiär. Att det är senare i Norge betyder nödvändigtvis inte att det blir samma sak i Sverige och dessutom skulle jag tro att det lönar sig att ligga på SF genom meil och annat, om ni nu vill ha en tidigare sverige premiär. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att vi får ta detta med en stor nypa salt tills SF bestämmer sig för när de ska ha premiär. Att det är senare i Norge betyder nödvändigtvis inte att det blir samma sak i Sverige och dessutom skulle jag tro att det lönar sig att ligga på SF genom meil och annat, om ni nu vill ha en tidigare sverige premiär. J.

Tjata på SF lönar sig kanske men tjata på filmens svenska distributör brukar löna sig, jag har för mig att en av dom gamla filmerna med TNG gänget fick svenska biopermiär tack vare en mailkampanj från svenska trekkers.

.

Redigerad av drakryttare
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var First Contact. Problemet med att Star Trek 12 skulle ha premiär i juni är dock som står i nyheten att risken är stor att ganska få svenskar skulle se den, eftersom Star Trek inte är tillräckligt populärt tyvärr. Möjligen skulle det locka lediga skolungdomar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att du också åldras ;)

Jo men jag har varit vis ett bra tag nu ;)

Aja, det Aike säger stämmer bra. Den själviska delen av mig skiter dock fullständigt i det, jag vill inte vänta i två månader extra för att se den redan så efterlängtade uppföljaren till förra årets höjdpunkt! Det svider ju extra mycket när man är medlem på flera amerikanska Trek forum och inte kan läsa/diskutera med dom som kommer se den före än själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att du också åldras ;)

Jo men jag har varit vis ett bra tag nu ;)

Aja, det Aike säger stämmer bra. Den själviska delen av mig skiter dock fullständigt i det, jag vill inte vänta i två månader extra för att se den redan så efterlängtade uppföljaren till förra årets höjdpunkt! Det svider ju extra mycket när man är medlem på flera amerikanska Trek forum och inte kan läsa/diskutera med dom som kommer se den före än själv.

Eller så har vi båda blivit visare ;)

Jag håller med dig igen. Vi människor har allihopa en egoistisk del, och den vill helst se ny Star Trek nu!!! Vi kanske skulle göra något för att flytta på de andra filmerna istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...