Gå till innehåll
Nyhet

Världsrekord för antal trekkies i uniform

Rekommenderade inlägg

Världsrekordet för trekkies samlade på en och samma plats i Star Trek-utstyrsel är slaget igen. 691 utklädda fans dök upp på Fedcon som hålls i Tyskland nu under helgen. Det gamla rekordet var 543 stycken fans och sattes på Dragon Con i USA förra året, skriver Trekmovie.com.

Se de samlade fansen nedan:

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snyggt av tyskarna! Kanske slås rekordet på nytt i Las Vegas senare i år?

Får väl låna en ST uniform av någon.

Undrar vad det svenska rekordet, kanske dags för ett rekordförsök? J.

Kan tänka mig att det var på någon Star Treff i slutet av 90-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi kräver ett reportage från Fedcon!!! Jag menar givetvis snälla bjorn98009_91, kan du vara vänlig att skriva en liten sammanfattning från Fedcon är du snäll :) Länka gärna till bilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade för mig att hennes Star Trek intresse hade svalnat lite, kul att fallet inte var så. Var ett bra tag sedan hon var aktiv här på forumet dock, vilket är synd.

Jo, det hade det, men jag väckte det till liv igen när jag hälsade på henne tidigare i år ^_^ Hon säger att hon indeed borde bli mer aktiv på forumet, precis som jag borde bli mer aktiv. Aja, enough OT.

Redigerad av bjorn98009_91

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade för mig att hennes Star Trek intresse hade svalnat lite, kul att fallet inte var så. Var ett bra tag sedan hon var aktiv här på forumet dock, vilket är synd.

Det har mer handlat om tid, eftersom universitetet tar upp väldigt mycket av min tid (och allt tv-tittande jag håller på med :rodna: ).

Ens Star Trek-intresse må svalna lite ibland, men det kommer alltid att blossa upp på nytt igen, och som Björn sa så har mitt gjort det nu. Det känns 100 % fantastikst! :w00t: (men nu måste jag färska upp minnet om de där 178 avsnittsnamnen av TNG ;)

Åter till ämnet: Jag kan självklart göra tid för att hjälpa Björn att rapportera om hur underbart FedCon XX var :D Tills vidare kan jag dock säga att världsrekordet var määäktigt, och att Scott Bakula sjunger riktigt, riktigt fint :wub: (och att jag använder på tok för många smileys <_< ).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag glömde totalt bort att skriva mer om FedCon, och känner mig i ärlighetens namn inte inspirerad just nu heller, direkt. Dock kan jag länka er till en Trekkie som såg till att filma hela världsrekordsförsöket, från början till slut, och 14:20, efter de sjungande Klingonerna, har ni bevis på att jag och bjorn98009_91 faktiskt var med och hjälpte till att slå rekordet B) Ni hör också hur killen som räknar in oss säger "Yes" till mig, men "No!" till min Picard-docka, som jag hade hängandes i kragen :lol:

Här hittar ni videon.

(OT: Nu matchar äntligen min forumrang med pipsen på mina uniformer! :w00t: )

Redigerad av johannalaforge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg