Jump to content

Det är okej att vara Takei

Nyhet

Recommended Posts

I staten Tennesse får lärare i offentliga skolor inte längre prata om homosexualitet, men George Takei (Hikaru Sulu i Originalserien), som själv är homosexuell och som under en lång tid har engagerat sig i homosexuellas rättigheter i USA, har hittat en lösning på frågan. Han föreslår att alla som vill, byter ut ordet Gay (=homosexuell) mot Takei. Han använder uttryck som "It's OK to be Takei", "Join the Takei pride parade" och "I'm supporting Takei marriages" och menar att Tennesses försök att få de homosexuella att bara försvinna är lönlöst. Som vanligt bjuder Takei på sig själv, med humor!

&feature=player_embedded

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Han är så bra! Man tycker annars att utvecklingen borde gå åt ett mer accepterande samhälle men så kommer det sådana här knäppa lagar. Snart kommer väl ett lagförslag i någon inskränkt del av världen om att man inte får vara trekker/trekkie.

It's ok to be Takei har han spridit på sin Twitter och Facebook ett tag, verkar bli en rolig internet-grej. Han är så underbar, den gubben. Han är bland dom roligaste kändisarna jag känner till. Ett hett tips är att gå in på Youtube och söka på hans namn, finns en hel del godbitar där med honom i.

Edit: GAH!! Jag skulle precis beställa en t-shirt och pin med logon på, men då frakten går på hela 21 dollar vetetusan om det är värt det. Hamnar kanske på Ebay tids nog där det förmodligen är aningen billigare frakt.

Edited by The Holy Three

138 kronor i porto tycker jag ändå är okej från USA. Jag vet att man kan komma undan billigare ibland, men 138 kronor är ändå inte så mycket i sammanhanget, om man nu bara "måste" skaffa t-shirten.

Det är kanske inte så mycket om man är van vid att handla via officiella hemsidor, där frakten brukar vara väldigt dyr. Eftersom jag är van vid Ebay så är det en något avskräckande summa ändå. Sen är alltid leveranstiden längre och risken att åka på tull ökar eftersom priset överstiger 25 dollar. Själva t-shirten tycker jag även var ganska dyr, men det hade varit ok om portot var resonabelt. Men dyr vara plus dyr frakt gör det inte värt i dagsläget.

• Create New...