Jump to content

Drygt 350 000 såg Star Trek-filmen på TV4

Nyhet

Recommended Posts

356 000 tittare såg på Star Trek (2009) när den sändes på TV4 den nionde september, skriver MMS.

Nästan 50 000 tittare valde dock att inte återvända efter pausen när Nyheterna sändes en timma in i filmen. Filmen blev det sjätte mest sedda programmet på kanalen den kvällen. Filmen vann emellertid kampen om titeln mest sedda utländska program på fyran. Etta på TV4 totalt sett blev Idol med nästan 700 000 tittare. Sett till alla de stora svenska kanalerna under kvällen hamnade Star Trek-filmen först på tjugoförsta plats.

Star Trek-filmen sändes 21.00.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Tja, det var väll inte så förvanånda. Star Trek är inte så stort bland allmänheten i Sverige. Vi tittar häldre på Idol och andra mer bildande program. För er som inte förstår det så Irroniserar jag fritt.

Det visar dock ändå att det fortfarande fins en kärna av ST-fans i landet.

Skulle vara intresant att veta hur många av tittarna som aldrig sett ST förr, och hur många som är "gammla i gården".

Jag vet inte vad filmen 21.00 på fyran har i snitt generellt. Med tanke på att SVT dominerar helgtittande, så är det nog ändå en ganska bra siffra.

Det är dock inte den högsta Star Trek-siffran, vilket jag tror är Voyagerpiloten som hade nästan 800 000 tittare när den sändes 1998.

• Create New...