Jump to content

Schyssta t-shirts för tjejer?

mrsSpock

Recommended Posts

Har letat runt väldigt mycket på nätet för att hitta T-shirts med snygga star trek motiv (från TOS) som är figursydda för tjejer och lite vintage, men då det för tillfället inte råder ngn hype kring star trek är det ju mer eller mindre omöjligt. Någon som har råd om var jag kan leta?

Starfleet Academy har en del, men inte jättemycket eller jättebilligt.

[Dock är TOS-uniformbadrockarna rätt coola :)]

Klingonisten qurgh gör klingonskspråkiga tröjor som kan beställas i tjejformat. Inte så tydligt TOS:iga, dock.

Ofta är det bäst att trycka själv, men det är förstås inte alltid lätt att få det bra.

Har letat runt väldigt mycket på nätet för att hitta T-shirts med snygga star trek motiv (från TOS) som är figursydda för tjejer och lite vintage, men då det för tillfället inte råder ngn hype kring star trek är det ju mer eller mindre omöjligt. Någon som har råd om var jag kan leta?

Det är verkligen inte lätt att hitta. Själv köpte jag en figursydd trektröja med Spock som motiv i somras på Venice Beach. Jag hade tänkt att köpa fler på Star Trek conventionet i Las Vegas, men tyvärr fanns det inte. Tror försäljare att det inte finns kvinnliga Star Trekfans? Amazon.com har en hel del men de kostar en del och att skicka till Sverige är dyrt också.

Starfleet Academy har en del, men inte jättemycket eller jättebilligt.

[Dock är TOS-uniformbadrockarna rätt coola :)]

Klingonisten qurgh gör klingonskspråkiga tröjor som kan beställas i tjejformat. Inte så tydligt TOS:iga, dock.

Ofta är det bäst att trycka själv, men det är förstås inte alltid lätt att få det bra.

Har en själv röd TOS-uniformsmorgonrock i fleece. Tyckte de var mysigare än frottébadrockarna.