RoLaren Posted January 16, 2012 Report Share Posted January 16, 2012 Ett nytt Bio-år med nya och förhoppningsvis fräscha filmer. Hittills har jag hunnit se en film på bio nämligen The Darkest Hour, en Alien Invasion-film som vars enda nyhet var att den utspelar sig i Moskva. + Bra Ljud + Coola aliens - Dåliga skådespelarprestationer. Ibland är det som de läser innantill. - Löjlig story med stereotyper där man vet vilka som ska dö och vilken ordning. Allt beror på största synd man har som människa. Självisk dör först. Sedan fegharen etc... -budgeten verkade sina på slutet Mitt biosällskap gav den 1/5. Den får en svag 2:a av mig. Filmen är verkligen inget jag rekommenderar någon att se. Hade tänkt se Rum Diary som nästa film men jag vet inte om vi hinner iväg till bion innan den slutar gå. Hoppas det blir ett bra bioår. Ser fram emot filmer som The Hobbit, Avengers, Prometheus, Hugo, Frankenweenie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted January 17, 2012 Report Share Posted January 17, 2012 Har inte sett något på bio än detta år. Men det ser ut att bli ett bra bioår. Filmer jag kommer att se är, The Hobbit, Prometheus, The Brave, Batman 3 - Dark knight rises, Total Recall, The Iron Lady och Anonymous. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted January 23, 2012 Report Share Posted January 23, 2012 Tinker, tailor, soldier, spy 5/5 Idag gick jag och såg Tinker, tailor, soldier, spy. Filmen utspelar sig under kalla kriget och vi får följa George Smiley som nyligen blivit sparkad från sitt jobb på "The Circus", Secret service ledning. En tid efter detta får han uppdraget att avslöja en sovjetisk mulvad inom "the Circus" som gett ryssarna information i nära 20 år. Det blir spännande, klaostrofabisk och härligt brittiskt. Inga hoppande amerikanska superagenter/ninjor utan lågmält och realistiskt. Jag kan bara säga att bioåret inte kunde ha börjat bättre. Detta är en av de bästa filmer jag sett, någonsin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 23, 2012 Author Report Share Posted January 23, 2012 Jag gillade nog TVserien "Mullvaden" bättre men filmen var också bra. J. Edgar handlade om FBI-chefen J Edgar Hoover. Jag hade stora förväntningar på filmen mentyvärr höll den inte riktigt måttet. För att göra historien mer intressant hoppade man i tiden, men det hjälpte inte så mycket.Ok intressant men inget man måste se på bio 3/5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 24, 2012 Report Share Posted January 24, 2012 The Lion King 3D. Jag såg aldrig Lejonkungen när den gick på bio så det var extra kul att se en av Disneys bästa musikalfilmer på stor duk. Storyn står sig riktigt bra och musiken är riktigt bra, men jag föredrar nog sångerna på engelska, framför allt Be Prephered och I Cant Wait to be a King. Filmen står sig bra även om det helt klart märks att den teckningsmässigt har några år på nacken, dock ger jag inte så mycket för 3D biten även om det är flera av panoramascenerna har fått en helt annan wow känsla i 3D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 24, 2012 Author Report Share Posted January 24, 2012 Det är jättedåligt att den inte går upp på bio i originalspråket. Inte för jag är ett fan av Lejonkungen men det har funnits andra filmer jag ville se på bio i originalspråk som t ex ny Nalle Puh-filmen, som tyvätt bara visades med svenskt tal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 21, 2012 Author Report Share Posted February 21, 2012 Länge sedan jag skrev här. Såg Chronicle today. Den var inte som jag hade förväntat mig. Den var filmad i POV, något jag är gruvligt trött på och aldrig varit speciellt förtjust i. Räcker det inte med Blair Witch Project, Paranormal Activity, Apollo 18, Cloverfield... Det börjar bli tjatigt. Storyn i sig var helt ok, men en rip off på Where no man has gone before. 3/5 Mästerkatten i 3D var kanske lite bättre. Får samma betyg, 3/5, ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 27, 2012 Report Share Posted February 27, 2012 Har inte varit alls på bio i år än. War Horse vill jag se. Liksom förstås Batman och GI Joe i sommar. The Hobbit är också ett självklart besök. Sedan så ser jag nog Bond. Jag har gillat Craigs två tidigare filmer, men såg dem inte på bio, trots att jag sedan Goldeneye alltid varit där på premiären. Paranormal Activity 4 tror jag också att jag ser, eftersom jag har sett alla tre föregående och det är synd att bryta en bra tradition. Sedan Spindelmannen och nya Alien. Nja. De ser väl ok ut men inte är de värda ett besök. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts