Nyhet Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 (edited) Gillar ni brädspelet Settlers of Catan? Är ni dessutom trekkers? (Det sista var kanske en dum fråga...) I mars kommer ett brädspel i perfekt "Settlers of Catan"-anda, men som utspelar sig i rymden och då särskilt i Star Trek-universat. Den heter Star Trek Catan, är en del av brädspelsserien Catan in space och är alltså en officiell utgåva. Läs om spelet i vår speldatabas. Hmm... Man kanske skulle försöka sig på Settlers igen... [Klicka på bilden för förstoring] Källa [ Till originalnyheten ] Edited January 21, 2012 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 Har aldrig spelat Settlers of Catan. Är det skoj? Tror någon att man kan locka sina trekkiekompisar att spela ovanstående spel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted January 21, 2012 Report Share Posted January 21, 2012 Jag har aldrig spelat Settlers of Catan men det anses av många vara det brädspel som haft mest inflytande under de senaste tjugo till trettio åren. Det är utvecklat i Tyskland och låg länge högst i försäljninglistor och i rankning i samma land. Det har också blivit en storsäljare i USA. Spelet integrerar flera olika typer av spel som Magic Realm (1978), Kings & Things (1986), Civilization (1981) och flera andra. Det viktigaste som spelet infört är ett helt nytt strategitänkande. Det är ett utmärkt spel för nybörjare eftersom reglerna är enkla (även för "tillfällighetsspelare"). Många brädspelsspelare menar att Settlers of Catan är ett måste att ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxsill Posted January 23, 2012 Report Share Posted January 23, 2012 Jag hade älskar Settlers of Catan om jag inte spelat det alldeles, alldeles för många gånger. Standardspelet för en brädspelskväll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted January 23, 2012 Report Share Posted January 23, 2012 Jag har också spelat "Settlers" ett antal gånger men jag är inget fan. Men det är älskat av många och en bra inkörsport till brädspelsträsket. Om jag kommer ihåg rätt så kan man spela ett parti på ett par timmar, så det passar ju för en kväll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts