Nyhet Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 I helgen släpptes Dredd 3d med Karl Urban (McCoy) i huvudrollen som Judge Dredd på svenska biografer. Men någon succé är filmen inte. Hittills har Dredd 3d, som släpptes i många andra länder inklusive USA redan i september, bara knappt spelat in halva produktionsbudgeten på 50 miljoner dollar, skriver Boxofficemojo.com. Filmen som sådan är dock omtyckt bland biobesökarna: Dredd 3d har ett snitt på 7,7 av 10 hos Internet Movie Database. Även amerikanska filmkritiker uppskattar filmen. På Rotten Tomatoes ger 77 procent av dem tummen upp för Dredd 3d, vilket är betydligt högre än vad Stallones version fick på 90-talet. Den gillades bara av ynka 16 procent. Totalt har Dredd 3d spelat in 23,3 miljoner dollar fram till igår söndag den fjortonde oktober. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Inte förvånad, trailern såg allt annat än lockande ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 Skulle sett den i fredags men mitt sällskap ställde in. Ska försöka dra med mig min bättre hälft ikväll i stället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dark.dreams Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 (edited) ... Edited October 30, 2012 by dark.dreams Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted October 30, 2012 Report Share Posted October 30, 2012 Handlingsmässigt så var den väl inte så mycket att hurra för. Men gillar man serien (eller en rejäl actionfilm), så blir man nog inte besviken. Själv tyckte jag den återspeglar ton, stämning och karaktärer bra i jämförelse med serien. Lite förvånad faktiskt att den inte gått bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 30, 2012 Report Share Posted October 30, 2012 Det görs så mycket superhjältefilmer numera att många lär inte locka mer än de största fansen av en viss serie eller genren. Jag tror det spelar in en hel del. Det måste finnas en viss mättnad hos marknaden på grund av mängden och på grund av att kraven på en bra superhjältefilm har gått upp rejält på 2000-talet. Så en hel del går nog bara när det är riktigt bra, inte bara bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts