Nyhet Posted December 11, 2012 Report Share Posted December 11, 2012 (edited) Paramount har lämnat ut nya bilder för att marknadsföra den kommande Star Trek-filmen och på en av dessa ser vi Spock och Kirk som pratar med en fängslad skurk, spelad av Benedict Cumberbatch. I samband med bilden uppges också namnet på Benedict Cumberbatchs roll vara John Harrison, vilket får oss att fundera: Det skulle ju vara en skurk från Star Treks kanon, och jag kan verkligen inte påminna mig om att jag har sett karaktären John Harrison tidigare. Man kan självklart ana att Paramount bara satt in ett falskt namn för att detta skall avslöjas senare, men enligt Trekmovie har källor till dem bekräftat att detta verkligen är rollens namn. Bilden kan ni se här. Tillägg 10:01Paramount avslöjade också en rad andra namn på skådespelares karaktärer samt andra små detaljer om filmen. Detta och en kort sammanfattning över filmens första nio minuter kan ni nu läsa i vårt tema Star Trek Into Darkness. Källa Källa 2 [ Till originalnyheten ] Edited December 11, 2012 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted December 11, 2012 Report Share Posted December 11, 2012 Nu fick jag vatten på min kvarn, det är säkert en ny skurk :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 11, 2012 Report Share Posted December 11, 2012 (edited) Ja, det verkar vara så. Kanske man från början har kallat honom Khan eller Mitchell, men ändrat sig. Det finns källor som hävdar att Orci ville använda Mitchell, men Paramount sa nej. Andra hävdar att eftersom man först tittade på latinos för skurkrollen så är det självklart Khan. Men kanske man har ändrat skurkens namn efter Benedict Cumberbatch fick rollen? Jag tycker dock det är lite trist att man väljer en ny skurk. Dessa har knappast tidigare rosat marknaden särskilt mycket. En nytolking av Khan eller Mitchell hade varit mer spännande. Men det är klart eftersom det finns kopplingar till Khans vrede i trailer och figurer som medverkar i övrigt, så kanske Harrison är Khan. På Memory Alpha står det att Khans ursprungliga namn var John Ericssen och var en supermänniska från Norden. Kanske Harrison är en supermänniska från England nu som är löst baserat på Khan? Edited December 11, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 11, 2012 Report Share Posted December 11, 2012 Den ende Harrison på Memory Alpha: http://en.memory-alpha.org/wiki/Harrison Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 11, 2012 Report Share Posted December 11, 2012 John Harrison från wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Harrison Uppfann Marine chronometer: http://en.wikipedia.org/wiki/Marine_chronometer Kan hans namne i Into Darkness ha uppfunnit något som har att göra med rymdfart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts