Gå till innehåll
Nyhet

Star Trek: Nemesis fyller tio år

Rekommenderade inlägg

Den 13 december, alltså igår, var det tio år sedan Star Trek: Nemesis hade premiär. Det är den minst populära Star Trek-filmen sett till biointäkter och en del ogillade den mycket, samtidigt är det många som uppskattar den: så grattis!

Minns du själv första gången du såg filmen, och vad tyckte du om den då? Diskutera det nedan.

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillade den mycket när jag såg den på WCTs förhandsvisning i mars 2003. Det var en tillbakagång till First Contact-stuket och en klar förbättring över Insurrection som jag ogillade.

Sedan tror jag dess flopp berodde mest på att folk var trötta på Star Trek i allmänhet. Jag minns att jag tänkte åka över att se den i London, då den kom dit ett par månader tidigare. Men det blev inte av. Jag hade sett alla TNG-filmerna antingen i USA eller London långt innan de kom hit, men nu kände jag som om been there done that. Jag har en känsla att jag inte var ensam med att inte känna lika stor entusiasm. Vi hade helt enkelt sett för mycket Star Trek under några år.

Fast det är klart jag minns tydligt en kille på förhandsvisningen som var riktigt upprörd efter filmens slut, och kallade den för typ skit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu