Nyhet Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Ett jubileum som har kommit lite i skymundan är att Deep Space Nine häromdagen firade tjugo år. Den tredje januari 1993 sändes pilotavsnittet på amerikansk tv med skyhöga tittarsiffror. Grattis önskar Star Trek Databas till allas vår favoritrymdstation och dess besättning. [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 5, 2013 Report Share Posted January 5, 2013 Undrar om man kommer göra något jippo som t ex fixa till piloten och ge ut på bluray med massor av bonusmaterial Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 Undrar om man kommer göra något jippo som t ex fixa till piloten och ge ut på bluray med massor av bonusmaterialFår mig att tänka på om de skulle remastra hela DS9... Vet inte riktigt vad jag skulle tycka om nya datoreffekter i DS9, för effekterna är såpass bra i senare säsonger att nya skulle kunna se fel ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 Tiden går fort. Men visst känns det som ett tag sedan jag såg premiären i augusti 1993 på brittiska Sky One. Och det är ett tag sedan jag det sista avsnittet för första gången på köpvideo. Kan det ha varit sent 1999? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polgara Posted January 6, 2013 Report Share Posted January 6, 2013 20 år? Oj, tiden springer verkligen iväg. Det känns som i förrgår när jag för första gången stiftade bekantskap med DS9 och dess befolkning. Stort grattis! Även DS9 borde ju komma på Blu-ray. Frågan är bara om det blir med nya effekter eller om man nöjer sig med att fixa till bild och ljudkvalité. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts