Gå till innehåll
Nyhet

Twilight Saga’s Breaking Dawn Part 2 vinner årets Razzie

Rekommenderade inlägg

Twilight Saga’s Breaking Dawn Part 2 är årets sämsta amerikanska film. Den fick även pris som sämsta uppföljare. Det stod klart när Razziepriserna delades ut igår, skriver Deadline.com.

Även fler inblandade i vampyrfilmen fick priser. Kristen Stewart fick pris som sämsta kvinnliga skådespelare och Taylor Lautner belönades för årets sämsta manliga biroll. Filmens regissör Bill Condon prisades som årets sämsta regissör. Hela ensemblen belönades med priset för sämsta ensemble.

Bara Robert Pattinson gick lottlös från galan. Sämsta manliga huvudroll blev i stället Adam Sandler.

Källa Källa 2

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den är stinkande filmserien störtdök ju direkt med den stentrista andra delen. Ettan var ingen höjdare den heller, men inte helt usel i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Filmerna och böckerna betyder ju oerhört mycket för många tonårsflickor. Jag tror att anledningen till att filmerna sågas av resten är för att vi inte förstår oss på den här sorts kultur. Själv kan jag inte begripa inte hur folk inte gillar Star Trek!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, filmerna staplar alla kärleksklichér på hög och fångar tidsandan bland generation y (millenniumgenerationen) som är född 80- och 90-tal. Men man har ju mjölkat böckerna till en grad jag inte trodde var möjligt. Det är väl åtminstone två fler filmer än böcker. Twilight kan jag tänka mig får en backlash under de kommande åren, eftersom kvaliteten är såpass låg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte en aning hur många böcker det finns. Jag kommer då inte läsa dem. Jag är i fel ålder och har helt andra intressen. När jag var i rätt ålder hade jag inte tid för teenage angst så jag kan inte identifiera mig med sådant trams. Dagens tonårstjejer är väldigt annorlunda och ha helt andra förutsättningar. Jag förstod inte emokulturen heller. Viss musik var rätt bra men hello kitty?! Goodbye Kitty! Tycker nog att Twilightfilmerna är rätt emo. När släpps sista på dvd? Som sagt Christopher Heyerdahl är ju med och då måste jag plåga mig igenom den. Hans scener kommer vara intressanta trots resten av skräpet :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har faktiskt läst böckerna - som en del av min lärarutbildning har vi fått läsa ungdomslitteratur (för att "få koll på kidsen" haha). De är väl inte vad jag skulle kalla för bra böcker, men de är betydligt bättre än filmerna, och jag förstår varför tonårs-tjejer gillar dem. De innehåller ändå bra återspeglingar av vilsna tonåringar och är fyllda med sånt som sådana gillar ;) - att man är speciell på något sätt och får ett lite mer spännande liv - det är nog vad de flesta tonårs-tjejer drömmer om. Sen finns en "badboy/goodguy" till "sagoprins" också och det gör väl inte saken sämre... Men njeh, för någon över tjugo känns de rätt så löjliga om man inte läser den nostalgiskt och minns sin egen tonårs-period.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu