Nyhet Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 (edited) Producenten Bryan Burk hoppas att ännu fler ska gilla Into Darkness än den förra filmen.-Jag tror att med den första filmen fick vi tillbaka många trekkers som hade tittat på Star Trek-universumet av och till under de senaste fyrtio åren, och vi fick många nya personer att upptäcka Trek, men nu vill vi nå längre och nå alla andra. Folk gick och såg den förra filmen och förväntade sig inte att gilla den, och för denna så känner jag att om folk medvetet har undvikit Star Trek och trott att de inte är för dom, så kommer de att bli positivt överraskade. Det var mycket viktigt att göra en film, där man kan förstå den, utan att ha sett den förra, säger han enligt Adalaidenow. Burk gjorde sitt uttalande när han besökte Australien för att förhandsvisa de första 28 minuterna ur filmen. Källa [ Till originalnyheten ] Edited March 18, 2013 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Douglas Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Hoppas han har rätt. Förstår att en film som denna kan ha lättare att dra till sig folk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Fast den förra filmen hade mer "hajp" omkring sig, så jag ser stora risker med att denna film får ett sämre mottagande. Vi får väl se hur den marknadsförs fram till maj - det känns spontant som att den förra filmen marknadsfördes mycket mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Jag tycker att marknadsföringen så här långt är lite mer, men den kanske började senare eftersom förra gången fanns det ett stort intresse kring vilka de nya skådespelarna var. Nu finns det intresset bara kring skurken.. När det gäller trailers är det faktiskt fler än förra gången. Jag minns bara två man kunde se på nätet 2008/2009. Det ska ha funnits åtminstone en till på bio i USA. Men nu har vi sett tre redan och ytterligare en är på väg. Plus nio minuter ur filmen på Imax. Sedan är mycket sig likt som turné för att visa upp en del av filmen, super bowl-reklam, serietidning som berättar bakgrunden, Facebook-sida och hemsida. Appen är väl det enda nya här. Vi får väl också räkna med en världsturné där de åker runt och visar filmen, en förbättrad hemsida samt massor med reklamfilmer innan premiären. Sedan angående hajpen så kan jag dock hålla med om att det kändes som mer förra gången just på grund av intresset att Trek och TOS kom tillbaka. Vi får väl se hur det blir i april. Mainstreammedia kommer väl skriva mer och mer, men om det blir lika mycket som förra gången tvivlar jag på. I synnerhet i Sverige, där t ex Aftonbladet hade två uppslag om filmen. Jag tror inte vi får se något liknande. Jag tror emellertid att filmen kommer att lyckas bättre än den förra filmen, mycket beroende på att 3d-biljetter är dyrare. Förhoppningsvis klarar den 500 miljoner dollar globalt. Sedan tror jag dock inte den kommer att tävla med de allra mest populära filmerna i år. Men det vore fint om den kom in på topp tio globalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts