Jump to content

Burk: "Into Darkness ska få alla att gilla Star Trek"


Nyhet
 Share

Recommended Posts

Producenten Bryan Burk hoppas att ännu fler ska gilla Into Darkness än den förra filmen.

-Jag tror att med den första filmen fick vi tillbaka många trekkers som hade tittat på Star Trek-universumet av och till under de senaste fyrtio åren, och vi fick många nya personer att upptäcka Trek, men nu vill vi nå längre och nå alla andra. Folk gick och såg den förra filmen och förväntade sig inte att gilla den, och för denna så känner jag att om folk medvetet har undvikit Star Trek och trott att de inte är för dom, så kommer de att bli positivt överraskade. Det var mycket viktigt att göra en film, där man kan förstå den, utan att ha sett den förra, säger han enligt Adalaidenow.

 

Burk gjorde sitt uttalande när han besökte Australien för att förhandsvisa de första 28 minuterna ur filmen.

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet
Link to comment
Share on other sites

Fast den förra filmen hade mer "hajp" omkring sig, så jag ser stora risker med att denna film får ett sämre mottagande. Vi får väl se hur den marknadsförs fram till maj - det känns spontant som att den förra filmen marknadsfördes mycket mer.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att marknadsföringen så här långt är lite mer, men den kanske började senare eftersom förra gången fanns det ett stort intresse kring vilka de nya skådespelarna var. Nu finns det intresset bara kring skurken.. När det gäller trailers är det faktiskt fler än förra gången. Jag minns bara två man kunde se på nätet 2008/2009. Det ska ha funnits åtminstone en till på bio i USA. Men nu har vi sett tre redan och ytterligare en är på väg. Plus nio minuter ur filmen på Imax. Sedan är mycket sig likt som turné för att visa upp en del av filmen, super bowl-reklam, serietidning som berättar bakgrunden, Facebook-sida och hemsida. Appen är väl det enda nya här. Vi får väl också räkna med en världsturné där de åker runt och visar filmen, en förbättrad hemsida samt massor med reklamfilmer innan premiären.

Sedan angående hajpen så kan jag dock hålla med om att det kändes som mer förra gången just på grund av intresset att Trek och TOS kom tillbaka. Vi får väl se hur det blir i april. Mainstreammedia kommer väl skriva mer och mer, men om det blir lika mycket som förra gången tvivlar jag på. I synnerhet i Sverige, där t ex Aftonbladet hade två uppslag om filmen. Jag tror inte vi får se något liknande.

Jag tror emellertid att filmen kommer att lyckas bättre än den förra filmen, mycket beroende på att 3d-biljetter är dyrare. Förhoppningsvis klarar den 500 miljoner dollar globalt. Sedan tror jag dock inte den kommer att tävla med de allra mest populära filmerna i år. Men det vore fint om den kom in på topp tio globalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...