Gå till innehåll
Hugh

Iron Sky

Rekommenderade inlägg

Såg den här filmen härom kvällen och blev faktiskt rätt positivt överaskad. Bland alla rymdskepp, kugghjul och stöveltrampande nazister har man lyckat få till en underton av politiskt allvar. Inte minst i dagens läge med Nordkorea där politikerna kastar ut det ena hotet efter det andra. Och man har gjort en rätt bra koppling till Chaplin's Diktatorn på ett rätt underbart sätt. Filmen är ju gjord av samma finska gäng som gjorda Star Wrecks om jag inte minns fel. Och jag gillar hur filmen är gjord. Istället för rymdskepp som man knappt hinner se i känt Hollywood tempo så hinner man i den här filmen faktiskt se och njuta av rymdskeppen. Och det är dessutom rätt gott om rymdskepp! Filmen är faktiskt rätt underhållande för dem som kanske inte ser allvaret i den svarta satir som filmen är. / Hugh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Iron Sky får en uppföljare. The coming race. Skaparna lovar b.la Nazin som rider på Tyrnasaurus rex. Blir alltså att vänta på en underhållande scifi film som inte bör tas på allvar :).

http://www.indiegogo.com/projects/iron-sky-the-coming-race

Lite info, och även möjlighet om man vill hjälpa till filmens första steg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är lite förvånad att den får en uppföljare. Personligen tyckte jag inte att den höll även om idén var kul. De jag känner som har sett den gillade den inte heller. Uppenbart finns det många som inte håller med oss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu