Nyhet Posted May 2, 2013 Report Share Posted May 2, 2013 Fler och fler recensioner för Into Darkness skrivs och publiceras varje dag. Filmen har på Rotten Tomatoes, som listar engelskspråkiga recensioner, 91 procent positiva. Den enda som räknas negativ, även om betyget blir 3/5, är från brittiska tidningen The Telegraph som skriver: "En stor del av Star Trek-publiken är möjligen nöjd med en film som inte är mycket mer än otroligt vacker och då och då drar ett skämt som bara de invigda förstår. Men tänk tillbaka till romantiken i den lite larviga texten som William Shatner läste i varje avsnitt. Underliga nya världar. Nya livsformer. Nya civilisationer. Djärvt färdas dit ingen människa färdats förut. Upptäckarandan? Den är borta." Noterbart är dock att recensionerna så här långt är något sämre än för Star Trek (2009). Into Darkness har snittet 7,6/10, medan Star Trek-filmen har 8,1/10. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Tycker det var lite roligt att lokalblaskan under rubriken "Monster, zombier och cowboys under biosommaren" faktiskt inleder artikeln med "Kirk och Spock är tillbaka i Star Trek". Därefter kommer en lång radda med filemr men ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Usch den faller till 78%. Jag tror att det redan nu står klart att i alla fall filmrecensenterna inte gillar den lika mycket som förra gången. Tyvärr. Vad jag minns dröjde det väldigt länge tills det kom negativa recensioner för Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Nu har den 83%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Jag tror att den kommer att landa kring 85 procent. Den når aldrig upp till samma fina recensioner om den förra filmen fick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts