Jump to content

Nya figurer/dioramor från Diamond Select Toys

The Holy Three

Recommended Posts

Bortsett från Minimates var det ett tag sedan Diamond Select Toys släppte nya Star Trek figurer. I år är dom tillbaka med en speciell serie där dom kommer fokusera på ikoniska karaktärer, i vissa fall blir det dioramor från välkända avsnitt. Hittills är tre figurer bekräftade: Kirk, Spock och Picard.

Från avsnittet The Devil in the Dark kommer Mr. Spock:

24yagw3.jpg

Det är första gången någonsin en Horta görs i figurform. Typiskt att dom gör en sån tabbe när det gäller storleken, den är ju alldeles för liten! Ingår gör bl. a ett extra Spock huvud med ansiktsuttrycket han har när han utbrister "Pain!" under mind meld med hortan.

Från Space Seed kommer Captain Kirk, fightandes Khan Noonien Singh:

30tkx9s.jpg

Annat som ingår är bl. a en trasig phaser (som Khan böjde med sina bara händer i avsnittet) och ett extra par ben så att Kirk kan ge Khan en av sina klassiska sparkar:

trek-kirkandkhan021313.jpg

Captain Picard får ingen diorama, fansen får nöja sig med en action pose och en död Borg

DST+Star+Trek+Select+Picard+and+Borg.jpg

Spock dioramat släpps 28:e juni, Kirk 31:a juli och Picard den 25:e september.

Spock kan beställas här: http://www.forbiddenplanet.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=72843

Kirk kan beställas här: http://www.forbiddenplanet.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=73042

Picard kan beställas här: http://www.forbiddenplanet.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=76345

Ja, då hade man kunnat ha det bästa av två världar - display och obruten förpackning.

Kan tänka mig att vissa serietidningsaffärer och dylikt kan komma att ha dessa, men det är inget jag skulle räkna med. Tyska snubben med Star Trek ståndet på sci-fi mässan kommer säkert ha dom, men då till överpriser.

Jag ska förboka Spock och Kirk dioramat. Jag har en beställning på en bobblehead från Forbidden Planet som skickas i dagarna, har tänkt vänta och se vad frakten blir på den innan jag förbokar dessa hos just Forbidden Planet. Blir frakten väldigt hög kollar jag upp andra alternativ.

Själv då, blir det alla tre för dig?

Exakt, Trekkies kan vara lika pedantiska som andra samlare. Jag öppnar alltid mina figurer men i det här fallet hade jag kanske låtit den vara kvar om det varit ihopsatt i förpackningen Fast å andra sidan kanske det inte hade varit så snyggt med alla accessoarer som ingår om dom också skulle synas.

• 3 weeks later...