O'Brien Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 (edited) Hittade precis en modell av Runabouten Rio Grande på ebay av fabrikatet AMT, Amt Ertl Star Trek Deep Space Nine Runabout Rio Grande 1:72. Utgångspriset är $ 4.95 vilket i svenak pengar blir ca 33 kr och det är ca 18 timmar kvar i skrivande stund och ingen har lagt något bud. Sugen blev man! Hittade också fiberoptik till en hyffsad peng för att få den med belysning. Lade ett bud på den så får vi se. Edited May 7, 2013 by O'Brien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 Har den modellen. Hittade den i i leksaksaffären Lekit för jättelänge sedan. De sålde även Enterprise 1701 men jah hade lite ont om pengar så jag valde Rio Grande. Har fortfarande inte byggt ihop den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted May 7, 2013 Author Report Share Posted May 7, 2013 Har den modellen. Hittade den i i leksaksaffären Lekit för jättelänge sedan. De sålde även Enterprise 1701 men jah hade lite ont om pengar så jag valde Rio Grande. Har fortfarande inte byggt ihop den. Vad var det för skala på din DS9? Hittade flera stycken både med och utan Defiant i skalor 1/2500 - 1/3300. Bjöd $5 för den så får vi väl se när auktionen tar slut om några timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Almost Human Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 Har du kollat om säljaren skickar till sverige? Tycker det ser ut som att h*n inte gör det. Annars en fin modell. Känner själv ett stort sug av att börja bygga (speciellt efter att ha sett ditt VOY-projekt och Ro:s DS9-projekt). Är det ebay och liknande som gäller, eller finns det butiker/postorder här i landet som säljer ST-modeller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 Det är samma DS9-modell men uppgifter om skalorna skiljer. DS9-modellen är 1/3300 medan den lilla Defiant som skickas med är 1/2500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted May 7, 2013 Author Report Share Posted May 7, 2013 Det är samma DS9-modell men uppgifter om skalorna skiljer. DS9-modellen är 1/3300 medan den lilla Defiant som skickas med är 1/2500 Ok, tyckte att jag hittade lite olika.Har du kollat om säljaren skickar till sverige? Tycker det ser ut som att h*n inte gör det. Annars en fin modell. Känner själv ett stort sug av att börja bygga (speciellt efter att ha sett ditt VOY-projekt och Ro:s DS9-projekt). Är det ebay och liknande som gäller, eller finns det butiker/postorder här i landet som säljer ST-modeller? Hehe, inte en aning. Brukar inte hänga på ebay, såg en länk till ett sw-skepp och började kolla st-prylar. Helt klart finns ett utbud på ebay men det finns även andra butiker och sidor. Jag hittade Voyager-modellen i Luleå. Jag har lite länkar jag skicka till dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 7, 2013 Report Share Posted May 7, 2013 Om du har ett konto på eBay kan du kontakta säljaren och fråga om han är villig att skicka till Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted May 7, 2013 Author Report Share Posted May 7, 2013 Om du har ett konto på eBay kan du kontakta säljaren och fråga om han är villig att skicka till Sverige. Jo, jag var tvungen att skapa ett konto för att kunna buda. Ska kolla upp det där i morgon. Får jag den för $5 så kan jag gärna betala lite för frakten också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Jobbiga med eBay är att frakten ofta går på mer än själva varan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted May 8, 2013 Author Report Share Posted May 8, 2013 (edited) Äsch, det var någon som tokbjöd $12,50. Jag hade inte tid att bevaka det där igår så jag får väl skylla mig själv. ;) Edited May 8, 2013 by O'Brien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted May 8, 2013 Author Report Share Posted May 8, 2013 Farligt det här med ebay, har hunnit buda på ett antal fiberoptikbelysningar till nuvarande och kommande projekt. Har dock ännu inte hittat någon som auktionerar ut tid för att göra klart. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts