Jump to content

Östergötlands Treff #7

Recommended Posts

Nu är det dags för mig och Zoledian att vara värdar för en östgötatreff! För er som inte vet så bor vi centralt i Norrköping.

Det var en mycket lyckad treff i samband med premiären av "Star Trek Into Darkness", och vi hoppas att alla ni trevliga trekkies som bor utanför Norrköping orkar komma hit och hälsa på med!

Då Zoledian ska operera sitt ena öra snart och vara sjukskriven en tid, så blir det möjligt för oss att ha folk här tidigast slutet av juni. Ett förslag är att vi kunde ses en helg i juli.

Aktiviteter kan vi anpassa efter väder. Är det regn kan vi sitta inne och titta på serierna/någon film, beställa lite mat osv, som vi gjort tidigare. Är det soligt och varmt kan vi se på något om folk vill sitta inne, och sen kanske gå ut till någon trevlig park i närheten. Kanske sätta oss med mat/dryck/snacks och prata. Vi kan tänka oss någon trevlig, lugn pub mot kvällen med, men ni får också gärna ta en öl hemma hos oss.

Känn er välkomna, och låt förslagen flöda!

LLAP!

tumblr_mltmp8WnmY1qkr9s8o3_500.gif

Jag är självklart på! Kanske även sambon beroende på hennes jobbschema, ibland jobbar hon nämligen på helger.

Vill du ha en lista på de medlemmar man bör PM:a angående en treff eller har du och Zoledian koll på det?

Jag tar gärna en lista, så ingen blir bortglömd! :)

• 2 weeks later...

Glömde lägga till Akonitin, som visst ska bo i Motala. Jag har personligen PM:at henne nyss och frågat om hon och hennes sällskap i Motala skulle vara intresserade av att delta i våra forumsträffar framöver.

Tråkigt att ingen annan anmält sitt intresse, har du skickat iväg PM till alla än?

• 3 weeks later...

PM skickat till alla utom AlmostHuman och Johan Gulliver Norén, det gick inte till dom två.

Ni får ursäkta att jag dröjt med svar här, har haft två långa förkylningar på raken, min sambo har varit sjukskriven och en massa annat bröte utöver detta.

Jag tänker föreslå att ni gästar mig och zoledian någon av dagarna under helgen den 27-28 juli. Om inte detta går bra, snälla berätta när ni kan/vill!

Den 27-28:e passar mig bättre eftersom jag är bortbjuden den 7:e.

Har också försökt få tag på AlmostHuman. Gick bra att PM:a honom för cirka en månad sedan men inte nu längre. Senast han var aktiv var den 14:e maj, strax efter han svarat på mitt PM om att han skulle skicka en biocheck eftersom jag la ut för biljetten som gick om miste vid senaste träffen när han inte närvarade. Har fortfarande inte fått någon biocheck med posten så jag försökte kontakta honom, utan lycka. Konstigt. Han kanske bett om att få kontot avaktiverat?

Jag har fått positivt svar angående 27-28 från Akonitin med, så just nu känns det som att vi spikar det. Hoppas det går bra att komma då Admiral Picard!

Om alla som visat intresse kommer blir vi 6 stycken (har ej räknat in Tottos än). Vi hoppas att det blir några fler napp på tråden, men jag är övertygad om att det blir trevligt oavsett :)

Tyvärr så är stor del av min star trek samling ute på vift.

Men om det önskas så kan jag ta med första säsongen av enterprise.

Kan även ta med star munchkin om ni tycker det låter intresant.

Edited by Tottos

Jag är väldigt social, trevlig och lätt att ha att göra med. :) Spontanitet fungerar för mig. Även lite mer planerat om majoriteten hellre vill det. Hur vädret är kan ju vara en fingervisning till vad man vill göra.

Jag har tillgång till det mesta av tv-serierna och långfilmerna om det skulle behövas.

Jag har även en del intressanta dokumentärer. Exempelvis; Trekkies, Trekkies 2, The Captains of the Final Frontier, Mind Meld: Secrets Behind the Voyage of a Lifetime, m fl.

Jag kan även ta med lite sällskapsspel i form av t.ex. Scene It? Star Trek (trailer nedan), Star Trek: Expeditions, Star Trek: Fleet Captains, m fl.

Edited by Akonitin