mobocaster Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Nu är det dags för mig och Zoledian att vara värdar för en östgötatreff! För er som inte vet så bor vi centralt i Norrköping. Det var en mycket lyckad treff i samband med premiären av "Star Trek Into Darkness", och vi hoppas att alla ni trevliga trekkies som bor utanför Norrköping orkar komma hit och hälsa på med! Då Zoledian ska operera sitt ena öra snart och vara sjukskriven en tid, så blir det möjligt för oss att ha folk här tidigast slutet av juni. Ett förslag är att vi kunde ses en helg i juli. Aktiviteter kan vi anpassa efter väder. Är det regn kan vi sitta inne och titta på serierna/någon film, beställa lite mat osv, som vi gjort tidigare. Är det soligt och varmt kan vi se på något om folk vill sitta inne, och sen kanske gå ut till någon trevlig park i närheten. Kanske sätta oss med mat/dryck/snacks och prata. Vi kan tänka oss någon trevlig, lugn pub mot kvällen med, men ni får också gärna ta en öl hemma hos oss. Känn er välkomna, och låt förslagen flöda! LLAP! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Jag är självklart på! Kanske även sambon beroende på hennes jobbschema, ibland jobbar hon nämligen på helger. Vill du ha en lista på de medlemmar man bör PM:a angående en treff eller har du och Zoledian koll på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted May 12, 2013 Author Report Share Posted May 12, 2013 Jag är självklart på! Kanske även sambon beroende på hennes jobbschema, ibland jobbar hon nämligen på helger. Vill du ha en lista på de medlemmar man bör PM:a angående en treff eller har du och Zoledian koll på det? Jag tar gärna en lista, så ingen blir bortglömd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 (edited) Följande bör man skicka ett PM till:Admiral PicardJohan Gulliver NorénMr_Datacommander ricochet NiklasHaglund Tottos AlmostHuman dagasPopesize Edited May 12, 2013 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 22, 2013 Report Share Posted May 22, 2013 Glömde lägga till Akonitin, som visst ska bo i Motala. Jag har personligen PM:at henne nyss och frågat om hon och hennes sällskap i Motala skulle vara intresserade av att delta i våra forumsträffar framöver. Tråkigt att ingen annan anmält sitt intresse, har du skickat iväg PM till alla än? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottos Posted May 27, 2013 Report Share Posted May 27, 2013 Som det ut nu så kan jag tänka mig att komma. Såklart är det inte säkert då jag inte vet något datum. Men om det blir något så är jag gärna på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Nå hur blir det? kommer det bli någon Treff framöver? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted June 16, 2013 Author Report Share Posted June 16, 2013 PM skickat till alla utom AlmostHuman och Johan Gulliver Norén, det gick inte till dom två. Ni får ursäkta att jag dröjt med svar här, har haft två långa förkylningar på raken, min sambo har varit sjukskriven och en massa annat bröte utöver detta. Jag tänker föreslå att ni gästar mig och zoledian någon av dagarna under helgen den 27-28 juli. Om inte detta går bra, snälla berätta när ni kan/vill! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Det skulle gå bra men jag har en önskan. Kan vi inte ta den 7-8 juli? om det är inte får problematisk så att säga. Picard out Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted June 16, 2013 Author Report Share Posted June 16, 2013 Det är en möjlighet, inte lika behändigt för oss men det kan absolut funka. Jag tänker att vi ser vad dom andra tycker om datum, och så tar vi det som passar bäst för majoriteten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Den 27-28:e passar mig bättre eftersom jag är bortbjuden den 7:e. Har också försökt få tag på AlmostHuman. Gick bra att PM:a honom för cirka en månad sedan men inte nu längre. Senast han var aktiv var den 14:e maj, strax efter han svarat på mitt PM om att han skulle skicka en biocheck eftersom jag la ut för biljetten som gick om miste vid senaste träffen när han inte närvarade. Har fortfarande inte fått någon biocheck med posten så jag försökte kontakta honom, utan lycka. Konstigt. Han kanske bett om att få kontot avaktiverat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasHaglund Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Låter kul. Men jag behöver en eller två sovplatser, annars måste vi sticka vid niotiden. Kan ta med sovsäck och liggunderlag om det skulle behövas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted June 17, 2013 Report Share Posted June 17, 2013 27-28 är nog en av de få lediga helgerna jag har under den här sommaren, så vill ni att jag skall vara med, så får det bli den föreslagna helgen. (låter som en bra början på semestern också) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted June 17, 2013 Author Report Share Posted June 17, 2013 Jag har fått positivt svar angående 27-28 från Akonitin med, så just nu känns det som att vi spikar det. Hoppas det går bra att komma då Admiral Picard! Om alla som visat intresse kommer blir vi 6 stycken (har ej räknat in Tottos än). Vi hoppas att det blir några fler napp på tråden, men jag är övertygad om att det blir trevligt oavsett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 17, 2013 Report Share Posted June 17, 2013 Min sambo är ledig den helgen så hon är också på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottos Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 Jag kommer och ser fram emot det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted June 19, 2013 Author Report Share Posted June 19, 2013 Kanonbra! Då blir vi ett litet gäng! Är det någon som har önskemål om vad vi ska se på? Eller ska vi vara lite spontana? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasHaglund Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 Jag röstar på denna, höhö... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 Jag har nu införskaffat DS9-boxen, och även lyckats (tack vare THT) komplettera TOS-samlingen, och kan därför hjälpa bidra med valfria avsnitt från TOS, TNG och DS9 om så önskas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottos Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 (edited) Tyvärr så är stor del av min star trek samling ute på vift. Men om det önskas så kan jag ta med första säsongen av enterprise. Kan även ta med star munchkin om ni tycker det låter intresant. Edited June 20, 2013 by Tottos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akonitin Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 (edited) Jag är väldigt social, trevlig och lätt att ha att göra med. Spontanitet fungerar för mig. Även lite mer planerat om majoriteten hellre vill det. Hur vädret är kan ju vara en fingervisning till vad man vill göra. Jag har tillgång till det mesta av tv-serierna och långfilmerna om det skulle behövas. Jag har även en del intressanta dokumentärer. Exempelvis; Trekkies, Trekkies 2, The Captains of the Final Frontier, Mind Meld: Secrets Behind the Voyage of a Lifetime, m fl. Jag kan även ta med lite sällskapsspel i form av t.ex. Scene It? Star Trek (trailer nedan), Star Trek: Expeditions, Star Trek: Fleet Captains, m fl. Edited June 20, 2013 by Akonitin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasHaglund Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 Låter ju spännande med spel och grejer. Jag är sugen på en träff, men eftersom jag bor i Vadstena och inte har bil för tillfället så behöver jag nånstans att sova i Norrköping. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Gulliver Norén Posted June 21, 2013 Report Share Posted June 21, 2013 Jag kommer gärna. Helgen 27-28 funkade bra för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 Om ni hade tänkt att ha treffen på lördag så blir det lite problematisk. Jag jobbar nämligen den lördagen men söndagen kan gå vägen. Hoppas på att det går bra att vi kan köra söndagen om det är okej och dem andra kan. Annars får jag komma på nästkommande treff helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasHaglund Posted June 25, 2013 Report Share Posted June 25, 2013 Jaha ska vi ställa in träffen nu när spårvagnarna strejkar? :-p eller bor ni gångavstånd från stationen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts