Fredrik Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Själv tycker jag att ST e bäst och roligast men min kompis tycker: *Alla är så lika människor, lika höga tex (i Star Wars har vissa päls) *Den där kombrickan (automattolken)(översätter exakt allt) måste varigt en bättre uppfinning än WarpfartenDetta är bara några lustigheter med ST Vad tycker ni??? Vad e dåligt med ST och bra med Star Wars????//Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 2, 2001 Report Share Posted July 2, 2001 I Star Wars så har vid det med en riktigt bra tidslinje och en lite bättre kvalitets känsla i filmerna än i trekker filmerna och serierna med halv danna vapen och dylikt. Jag har även lekt med tanken vad som skulle hända om ett Star Fleet skepp skulle mucka lite med en Stjärnjagare vem som skulle vinna, så tänk er ett skepp typ ett Galaxy klassat skepp mot en Stjärnjagare som bombar det med turbo lasrar mot lite phaser skott som repar lacken lite, turbo lasrarna som gör vetikala kratrar i marken och starfleet sköldar som inte tål så mycket plus en skog av TIE fighters gör proccesen kort med stackar starfleet sekppet, men de har ett ärr i ärmen, teleporten; Så det skickar över nåra gubbs för att ta över stjärnjagaren, trodde dom. En stjärnjagare har en bästetning på 27,000 man och en hel del stortroopers som tar kol på dem.Slutsats, Federationen har inte myckat att hämte i Star Wars galax Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herman Posted July 7, 2001 Report Share Posted July 7, 2001 MikaelEn roande jämförelse. Okej, det är väl sant att Star Wars i just det fallet spöar Star Trek, fast rent historiemässigt är den senare långt mer intressant och kontroversiellt. Medan TOS hade en svart kvinnlig officer hade Star Wars...typ norska vintersoldater... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Starwors är ju en kult som startrek.. Två bra filmer.. Gillade episod I Längtar till episod II och ser ifall den håller måttet.. Men voyager bara blir bättre och bättre hela tiden.. Fusktittade på några program från 7 sesongen och måste värkligen säga att den som väntar på något gott väntar på voyager... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 16, 2001 Report Share Posted July 16, 2001 Gillade inte Eposod I men längtar mycket till Episod II, klon krigen, mmmmm, längtar till det, och kanske katana-flottan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Det var snygga effekter i episod I så jag måste nog sätta 7/10.. Väldigt nyfiken om episod II kommer att hålla samma standart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Hmmm...jag måste säga att första gången jag såg Episode I så va jag lite besviken...mina förhoppningar på den va JÄTTEHÖGa o lite till....och den nådde nog inte riktigt upp till dom....fast andra gången va den suverän...och tredje...och fjärde... Jag ser grymmt fram emot de återstående Voyager-säsongerna...även att jag har sett många av avsnitten...det blir ju bara bättre o bättre!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 17, 2001 Report Share Posted July 17, 2001 Mina förhoppningar till Episod I var samma som mumle, men tyckte inte den nådde upp, den där Jar-Jar strulade till det och lite små saker som det ska skilja 5 år mellan Anikan och Obi-Wan... får 5/10 av mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Jo man brukar bli lite besviken.. filmer brukar inte hålla vad dom låvar.. Som episod II man väntar och hör hur bra den ska vara och när den kommer på bio så springer man för att se filmen och finner att den inte håller vad den låvar.. Men effekterna brukar vara bra... Lite för mycket matrix i flästa filmer annars helt ockej Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Fast jag tycker inte Episode I va dålig, den har fått oförskämt dålg kritik. Skulle den va den sämsta uppföljaren som någonsin gjorts(läste det på punkten.se?! tror inte så...Håller med om det där med Matrix-effekten. MI2 t.ex. kändes som 80 spänn ner i sjön. Man hade redan sett varrenda effekt, o spänningen fanns i ettan. En film (som jag kommer på nu) som lyckades få fram snygga effekter och framför allt snygg action va "Crouching Tiger Hidden Dragon", och med den budgeten den hade, inte illa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Crouching Tiger.. Den har jag inte sätt än.. väntar tills den kommer på video... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts