Gå till innehåll
Jean-Luc Picard

Ljussättning på Kvinnor ofta glänsande sken

Rekommenderade inlägg

Är det bara jag som märkt att TOS är den enda star trek serien där ljussättningen på kvinnor (Ibland även på vissa män)

ofta gör att dom glänser lite extra mkt för att få dom att se vackrare ut på något sätt?

Och ibland även något typ av "glittrande" bakgrundsljud.

Svårt att se denna "Blänkande kristallglans" på stillbilder, men jag tog med 3 exempel.

Skulle man kunna göra en serie idag på samma sätt?

Det tror inte jag iaf, man får ju lixom kolla på serien ifrån en äldre synvinkel typ.

post-700-0-60784900-1370698692_thumb.jpg

post-700-0-36613500-1370698698_thumb.jpg

post-700-0-15417400-1370699241_thumb.png

Redigerad av Jean-Luc Picard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ser onekligen estetiskt snyggt ut, men kanske lite gammaldags! Det var ju den tidens "foundation"-smink kanske, när porer och annat visade den egentliga åldern mycket snabbare. Denna fototeknik kan väll göra en 35-årig kvinna till att se ca 25 år ut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man gjorde så för att kvinnorna skullese mer magiskt vackra ut. Jag gillar gammal filmteknik när man jobbar med ljussättning, skuggor, vinklar och olika skärpa mm Nu för tiden är kamerorna så skakiga och klippen så snabba att man inte hinner uppfatta något sådant. Så tror jag att många gånger struntar man i att jobba mer estetiskt med filmteknik eftersom man i efterhand kan gå in och snabbt och enkelt redigera med datorns hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu