Gå till innehåll
Nyhet

David Warner kommer till Sverige

Rekommenderade inlägg

Skådespelaren David Warner kommer till Sci-Fi Mässan i Helsingborg den 12:e-13:e oktober. För oss trekkers är han känd som Kansler Gorkon i Star Trek VI: The Undiscovered Country samt som St. John Talbot i Star Trek V: The Final Frontier.

Han gjorde även rollen som Gul Madred i dubbelavsnittet Chain of Command av Star Trek: The Next Generation. David Warner kommer att skriva autografer samt låta sig fotograferas tillsammans med sina fans. Han kommer även att medverka vid en frågestund. Den exakta tidpunkten för fotografering samt frågestunden är i skrivande stund okänt.

Autografer skriver han större delen av mässans öppettider. Andra gäster som medverkar på Sci-Fi Mässan är Kevin Sorbo (Andromeda, Hercules: The Legendary Journeys), Sarah Douglas (V, Superman 1 & 2) samt Kenny Baker (Star Wars). Sci-Fi Mässan hålls på Sundspärlan i Helsingborg 12:e-13:e oktober mellan klockan 10-18 båda dagarna.

(Tack till Kalle Kuckel)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh, honom skulle jag gärna träffa; både Gorkon och Madred är riktiga favoriter!

Tyvärr känns Helsingborg lite långt bort, men det blir säkert kul för alla Trekkers i Södra Sverige :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevligt att nyhetstipset blev publicerat. Tack Aike.

Jag kommer att ta bilen ner från Sthlm för det här vill jag inte missa. Jag tycker att David Warners insatser inom Star Trek har varit riktigt bra och minnesvärda. Och hur ofta får vi hit en intressant Star Trek-gäst till dom här mässorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågestunden med David Warner kommer att hållas på söndagen klockan 15.30 och varar ca 20 minuter.

Tillfälle att låta sig fotograferas tillsammans med David Warner kommer att vara klockan 13.00 både på lördag och söndag.

Och så har skådespelaren Kevin Sorbo tvingats att lämna återbud på grund av en stundande filminspelning.

Undertecknad har för avsikt att vara där och kan då förhoppningsvis lämna en utförlig rapport efter att mässan har varit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu