Gå till innehåll
Nyhet

Star Trek i rubrikerna den 21 mars 2014

Rekommenderade inlägg

• Star Trek förlorade mycket knappt mot kultfavoriten Firefly i io9.coms March madness-omröstning. 50,31 procent av rösterna hamnade på Firefly, medan 49,69 procent fick Star Trek. Totalt skilde enbart 76 röster.
  • Aftonbladet erbjuder nu via sin plustjänst en artikel med rubriken:"Så gick det sen för Star Trek-stjärnorna". Här berättar Aftonbladet om vad som hände med TOS- och TNG-skådespelarna efter serierna och långfilmerna. För den som inte har Aftonbladet plus så går det dock lika bra med engelska wikipedia för att få reda på samma information...
  • 2012 hölls Miss Star Trek Beauty Pagent, alltså Star Treks motsvarighet till skönhetstävlingen Miss Universe. Via Gawker går det nu att se ett längre Mtv-reportage från tävlingen som hölls på Dragoncon. Se det här.
  • Till sist: "Dammit Jim, I´m a Doctor not pancake!", twittrade brittiska Paramount för några veckor sedan. Varför? Svaret får du här 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror mycket av Firefly's status handlar om vad det hade kunnat bli om det fått gå sitt lopp. I min mening var Firefly utmärkt för att vara en första säsong (bättre än säsong 1 av alla Star Trek-serier, förutom möjligtvis TOS), och serien hade enorm potential. Det är inget jag någonsin tror att jag ser om, dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu