Nyhet Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 (edited) Det har inte alltid varit lätt för gänget bakom Star Trek: Equinox. Medan fanproduktioner såsom Star Trek: Axanar och Star Trek: Horizon har seglat förbi sina Kickstarter-mål har Equinox-gänget haft misslyckade kampanjer på såväl Kickstarter som Indiegogo, och i nuläget ser det inte särskilt ljust ut för deras nya Kickstarter-kampanj. Star Trek: Equinox behöver en hjälte, en räddare i nöden, och vem kan då vara bättre än självaste Stan Lee? Lee är ett erkänt Star Trek-fan, och enligt ett inlägg på produktionens Facebook-sida kommer serielegendaren att medverka i filmen i rollen som en än så länge okänd Star Trek-karaktär. Denna nyhet baseras på ett uttalande från skaparna av Star Trek: Equinox. Nyheten har inte ännu bekräftats av vare sig Stan Lee själv eller hans representanter, så tills vidare behandlar vi detta som ett rykte, om än ett väldigt tillförlitligt sådant. Vi kommer att uppdatera denna artikel allteftersom ny information uppenbarar sig. Uppdatering 2014-04-24 Equinox-produktionen har antytt att Lee själv kommer att uttala sig om sitt deltagande i fanproduktionen under Chicago Comic & Entertainment Expo den här helgen. Källa [ Till originalnyheten ] Edited April 24, 2014 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Jag har själv inte jättemycket förtroende för Equinox-produktionen (som jag tycker framstår som väldigt oproffsig jämfört med andra fanproduktioner), men jag har svårt att tro att de skulle ljuga om en så'n här sak. Tycker dock det är bäst att rubricera det som ett rykte, åtminstone tills informationen släpps på IMDb eller nyheten rapporteras av någon pålitlig nyhetstjänst. Equinox-gänget har hört av sig till den välrenommerade sidan Comic Book Resources; får se om de publicerar nyheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Har noll koll på dessa fanproduktioner. Men är Stan "The Man" Lee med, så är det värt en titt bara för den sakens skull! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 (edited) Stöder nog Star Trek Equinox, men måste medge att speciellt med effekterna behöver de nog hjälp. Videorna jag sett hittills har inte sett lovande ut. Effekterna gör inte en Film\serie bra, men även i fanproduktion för väntar man sig åtm b-klassens effekter E. Nu är er artikel med på deras facebook sida ;) Edited April 23, 2014 by startrek92 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 (edited) Har noll koll på dessa fanproduktioner. Men är Stan "The Man" Lee med, så är det värt en titt bara för den sakens skull! Stöder nog Star Trek Equinox, men måste medge att speciellt med effekterna behöver de nog hjälp. Videorna jag sett hittills har inte sett lovande ut. Effekterna gör inte en Film\serie bra, men även i fanproduktion för väntar man sig åtm b-klassens effekter Ja, jag är själv en backer, och när den här nyheten bekräftas tänker jag nog öka mitt donationsbelopp. Jag älskar Gary Lockwood, och stödjer gärna Star Trek-fanproduktioner i allmänhet, men jag måste säga att jag är väldigt oimponerad av den kampanj som Equinox-gänget har gjort. Tycker ofta att de uttrycker sig väldigt oproffsigt, och de har inte gett oss något bevis för vad de kan göra; allt vi har att gå på är namnen på några skådespelare och löftet om att deras manus har lovordats av en bunt anonyma industriexperter. Uttryck som "So many of the great talents that have worked behind the scenes on previous productions have also agreed to beam aboard what we feel is the start of a simply magnificent project. Regrettably, there are too many to list here." får handflatan att finna pannan direkt. Jämför med exempelvis Star Trek: Axanar, som jag anser har gjort ett fantastiskt jobb med att under två års tid bygga upp ett starkt community kring projektet och gett oss ett stadigt flöde med uppdateringar, eller Star Trek: Horizon, som utöver sin låga prislapp har en serie med riktigt bra minidokumentärer som visar upp det arbete som redan gått in i filmen. Dessutom upplever jag att båda uttrycker väldigt mycket skaparglädje genom sina kampanjer, vilket jag inte riktigt kan säga om Equinox. Därför är jag glad att de valt att göra en trailer först innan de söker finansiering till hela projektet; det är väldigt mycket pengar de ber om ($230 000 för ett pilotavsnitt), och då krävs det att man först bygger upp väldigt mycket förtroende. E. Nu är er artikel med på deras facebook sida ;) Hehe, ja, såg det; undrade om Facebook buggat ut ett tag, men se'n såg jag att de hade citerat artikeln :P Inte minst därför vore det ju kul att kunna uppgradera etiketten från "Rykte:" till "BEKRÄFTAT:". Förhoppningsvis bekräftar "The Man" själv det hela på C2E2 i helgen. Misstänker att de sökte på "Equinox" och "Stan Lee" på Twitter och såg inlägget från vårt Twitter-konto. Edited April 23, 2014 by loghaD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 Nej, det tycks inte gå vägen för Star Trek Equinox. Det hjälper inte att de är smått arga på dem som inte har donerat på facebook sidan. Men får se, 14 dagar kvar. Men nästan 14 tusen dollar kvar att samla in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 (edited) Nej, det ser ju tyvärr rätt dystert ut. Hoppas att det kommer ett uttalande från Stan Lee på konventet i helgen, och att det spelas in och sprids; det skulle kunna göra en stor skillnad. Det vore enormt trist om de inte ens får göra trailern och visa vad de går för. ...och som du säger: Jag tror inte att det går att driva en crowdfunding-kampanj genom att skuldbelägga de som inte ger; hela systemet bygger på positiv energi, så det är bättre att lägga fokus vid att tacka och uppdatera sina donatorer, så att andra ser det och tänker "Det där vill jag också vara en de av." Edited April 25, 2014 by loghaD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 (edited) För mig räcker det att jag går in på deras sida och ser denna bild för att ge mig väldigt lite förtroende. Jag behöver inte en till fanserie med bleka skådespelaransikten pga dålig makeup och ljussättning mot en greenscreen. Man kan ju tycka att det inte borde synas tydliga digitala artefakter i kanterna av skådisarna på en bild som används i marknadsföringssyfte. Hoppas verkligen att det är för att vara på en helt annan nivå än denna som de vill ha så mycket pengar. Edited April 25, 2014 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts