Gå till innehåll

Se första teasern för nya Star Trek-serien


Nyhet

Rekommenderade inlägg

I januari är det äntligen dags: En ny besättning (eller flera?) tar sina första steg på det yttersta gränslandet, för att finna nya världar, nya livsformer och nya civilisationer...

 

...men tills vidare får vi nöja oss med en ny logga och ett nytt typsnitt! För en dryg timme sedan släpptes den första teasern för den kommande Star Trek-serien, och internets invånare är redan i färd med att diskutera varje minsta detalj. Vad är det för blå himlakropp? Varför är det där ordet pluraliserat? Varför är det nya typsnittet så spetsigt?

 

 

Vad tror du själv? Har du hittat några "easter eggs"? Hojta till på vårt forum!

 

Uppdatering: CBS har även lanserat en ny hemsida för TV-serien, där man kan anmäla sig för att få uppdateringar via epost.

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har kollat med de svenska kanalerna om eventuellt inköp? Det vore sjukt trist att stå utan möjligheter att se serien när den väl kom. Eftersom CBS All Access inte ens lyckats täcka hela USA så känns det inte troligt att det når Sverige till årsskiftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trailen kändes som ett datorspel. Egentligen inte mycket snyggare än Voyagers inledningssekvens. Och det är inget positivt.

 

Sedan att det står "New crews" tyder ju på att det kan vara en serie med nytt tema varje säsong. Kanske serien börjar i TOS-eran för att låta Shatner och andra gästspela, för att i nästa säsong hoppa till TNG-eran för att låta skådisar härifrån vara med.

Känns ju som denna serien inte kommer bli nyskapande Star Trek, utan rikta sig på att vinna prenumeranter, vilket gör att man spelar på säkra kort. Jag tror de nya filmerna i slutändan kommer att kännas som fräschare och mer nyskapande än serien som kommer 2017.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är själv inget jättefan av den lite serietidningsaktiga visuella stil som de verkar ha lånat från Abrams-filmerna's eftertexter, men eftersom det bara är en teaser med mer än ett halvår till första avsnittet släpps tror jag inte att det är särskilt representativt för serien.

 

Sedan hade jag gärna sett något lite mer provokativt än en massa rymdstenar, men jag tänker att de kanske sparar på kanonerna, just eftersom de inte vill hamna i konflikt med Star Trek Beyond.

 

Är det någon som har kollat med de svenska kanalerna om eventuellt inköp? Det vore sjukt trist att stå utan möjligheter att se serien när den väl kom. Eftersom CBS All Access inte ens lyckats täcka hela USA så känns det inte troligt att det når Sverige till årsskiftet.

Inte vad jag känner till, men Les Moonves säger att 60% av produktionskostnaden täcks av internationella marknaden, så jag tror inte att vi blir utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara så att inga skådespelare är castade och att man fortfarande arbetar på handlingen och manus. Därför finns det inget att visa.

Jag har för mig att Voyager-besättningen inte blev rollbesatt förrän sommaren 1994, dvs sex månader innan premiären 1995.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, uttagningarna till Kommendör Janeway skedde i augusti 1994 ... och då var det inte ens Kate Mulgrew som blev vald till en början :)

Ja, jag tror nog att de vill undvika att binda sig till några uttalanden om handlingen och skådespelarna så länge som det bara är möjligt. Sådana besked får vi nog först i höst, skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som med många såna här tidiga teasers för en tv-serie så tror inte jag heller det är speciellt representativt för serien. Möjligt att loggan och typsnittet är något liknande det som kommer användas till serien. Men det är helt klart spännande att det har släppts en teaser. Hoppas verkligen detta blir bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh ena sidan håller jag med. Å andra sidan så har Fuller utlovat "easter eggs" (som i och för sig inte behöver vara ledtrådar), så det är svårt att låts bli att leta :P

 

Såg om sinnesdelningsscenen från Star Trek XI, och jag måste säga att den gröna planeten är väldigt lik Romulus.

 

Fast även om det är Romulus är frågan: Bevisar det att Romulus fortfarande finns, eller tyder den gigantiska solen på att det är efter Hobus-supernovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag kollade med SVT om de planerar att visa serien:

"Inköpsavdelningen har fortlöpande kontakter med CBS, och har blivit informerade om den kommande Star Trek-satsningen. I nuläget finns dock inga planer på inköp av serien från SVT:s sida."

 

http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/1161800#svtTSComment-2196376

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...