loghaD Posted October 30, 2017 Report Share Posted October 30, 2017 (edited) Måndag igen! Idag har Magic to Make the Sanest Man Go Mad, det sjunde avsnittet av Star Trek: Discovery, premiär på Netflix. Om du tycker att det låter som att det är hack i skivan så är det nog bara elsystemet som strular. Lite konstigt, med tanke på att forumet har redundanta strömföringssystem, men ... äsch, det är säkert inget att oroa sig över. Här är det fritt fram att diskutera allt som hänt i detta (och föregående) avsnitt, så om du inte har sett avsnittet än och vill undvika spoilers så bör du träda fram försiktigt. Har ni dock information om senare delar av serien så uppmuntrar vi er dock att använda er av spoiler-taggen, som ser ut så här: Spoiler Det bästa med Star Trek: Discovery är att det finns jättemånga örlogskaptener. "Örlogskapten" är ett coolt ord. Opinionsundersöknings i den här tråden stängs efter en vecka, men man kan alltid gå in på databassidan för detta avsnitt för att lämna ett betyg eller en recension. Edited November 6, 2017 by loghaD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan_kivisaar Posted October 30, 2017 Report Share Posted October 30, 2017 Bästa avsnittet hittills! Mudd fungerade lika bra som första gången han dök upp, och tidsloopen var ju klassisk Star Trek. Underhållande och tänkvärt. / Kiwi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niklas Berg Posted October 31, 2017 Report Share Posted October 31, 2017 Jag tycker också att det är det bästa hittills. Om det hade varit en icke-star trek serie så hade det kanske inte varit det, men nu är det Star Trek och detta avsnitt gav en Star Trek-känsla som ger förhoppning inför framtiden för dsc. Typ fristående men ändå en del av den övergripande historian, precis som det borde vara. Röstade bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 1, 2017 Report Share Posted November 1, 2017 Jag gillade karaktärsfördjupningen i avsnittet. Tyckte kanske att Mudd inte var lika stark här, just i frågan när han blev lurad att Burnham skulle ge sig. Men avsnittet var i övrigt mycket starkt och jag älskar avsnitt med repetition! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crash Posted November 2, 2017 Report Share Posted November 2, 2017 Jag tyckte detta har varit det bästa discovery avsnittet än så länge, klassisk star trek anda med tidsloopen och äntligen en log i början av avsnittet också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts