Nyhet Posted January 11, 2018 Report Share Posted January 11, 2018 Turteatern i Kärrtorp i Stockholm sätter i februari och mars upp en Klingon-föreställning! Föreställningen heter Visit Qo’noS och utlovar besök av de fyra klingonerna Klag samt Ban’chee, Mara och Morath från huset Duras. Föreställningen kommer att framföras på klingonska och engelska och kommer att innehålla en "live-act presentation" om klingonsk kultur. Turteatern hävdar, och detta bör man väl ta med en viss nypa salt, att föreställningen produceras i samarbete med The Klingon Institute of Cultural Exchange och Visit Qo’noS - the tourist department of the Klingon Empire. Vad som utlovas är att publiken bland annat kommer att lära sig mer om klingonsk kultur, få höra klingonopera och smaka på Gagh (det sistnämnda från 15 år, för levande föda får ju inte ges till vem som helst...) . Föreställningen sätts upp i Kärrtorp i Stockholm den 3 februari till 24 mars och följare av Star Trek Databas får en 20% rabattkod (läs mer i forumdiskussionen). Nå, vad sägs - skall vi sluta upp och möta klingonerna på en fredlig arena? Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 11, 2018 Report Share Posted January 11, 2018 Biljetterna bokas här https://kulturbiljetter.se/evenemang/3113/visit-qonos-qonos-ylsuch med rabattkoden Qapla . Man väljer datum och antal ordinarie biljetter och skriver sedan in rabattkoden i steg två. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted January 11, 2018 Report Share Posted January 11, 2018 Jag kan hälsa att skaparna är galet drivna och har lagt er ett riktigt ambitiöst arbete på att göra det här till en riktigt maffig upplevelse ... bland annat genom att ta in mig som översättare och mn vän Zrajm (grundare av Klingonska Akademien) som röstcoach Turteatern kommer även att besöka Stockholm Trekkers' Trekdag under premiärdagen: http://www.stockholmtrekkers.se/lordag-3-februari-stor-trekkers/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 30, 2018 Report Share Posted January 30, 2018 Det blir till att ta en snabbkurs i Klingonska på youtube så man inte skämmer ut sig på lördag. Nu är det bara frågan om man vågar ta med sig sin tribble? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted February 2, 2018 Report Share Posted February 2, 2018 On 1/30/2018 at 11:55 AM, RoLaren said: Det blir till att ta en snabbkurs i Klingonska på youtube så man inte skämmer ut sig på lördag. Nu är det bara frågan om man vågar ta med sig sin tribble? Som tur är är mycket av föreställningen på federationsstandard (eller "engelska" som det också kallas), men det skadar nog inte att åtminstone lära sig hur man använder (och hur man inte använder) nuqneH och Qapla' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted February 4, 2018 Report Share Posted February 4, 2018 (edited) Nu är jag ju lite jävig i frågan, men ... jisses i kaminen, vilken upplevelse! Skådespelarna har en helt enorm scennärvaro, och för att inte tala om scenen själv! Jag hade ändå läst (ett tidigare utkast av) manuset, men hade inte riktigt kunnat föreställa mig detta! Väldigt mycket humor och energi, men också flera ögonblick som fick en att tänka till lite. Edited February 4, 2018 by loghaD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 5, 2018 Report Share Posted February 5, 2018 Jag har också sett föreställningen och den är helt fantastisk. Vi hade dessutom förmånen att få träffa dessa klingons när de besökte Stockholm Trekkers. De var verkligen riktiga klingons och skrämde typ alla i Stockholm Trekkers. LOL! Till alla trekkers: Gå och se föreställningen. Den är helt lysande. loghaD 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 17, 2018 Report Share Posted February 17, 2018 Åh, vad jag önskar att jag hade möjlighet att ta mig upp till Stockholm. Har det varit bra uppslutning på föreställningarna, vet ni något om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted February 23, 2018 Report Share Posted February 23, 2018 On 2/17/2018 at 1:19 AM, Pjotr'k said: Åh, vad jag önskar att jag hade möjlighet att ta mig upp till Stockholm. Har det varit bra uppslutning på föreställningarna, vet ni något om det? Att döma av biljettstatusen blir det ett antal slutsålda eller näst intill slutsålda föreställningar, i alla fall Jag ska troligtvis gå på 2-3 föreställningar till, så får förhoppningsvis en bild av läget därigenom. Pjotr'k 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts