Aike Posted January 19, 2019 Report Share Posted January 19, 2019 Ja, så är säsong två av Discovery äntligen igång! Vad tycker ni om inledningsavsnittet? Själv var jag nöjd. Serien är oerhört snyggt gjord och de visuella effekterna och scenbyggen är de bästa jag har sett i en Star Trek-serie. Det är ju nästan som det var Star Trek (2009) man tittar på. Att det tar en utgångspunkt i Burnhams och Spocks relation är något som jag också köper med tanke på att det var något som inte berördes under den första säsongen. Och alltid kul att se Enterprise och Pike igen. Det jag dock kan invända mot är att det tar ganska lång tid i avsnittet innan det blir lite spännande. Det är först på asteroiden som jag upplever att spänningen kommer, trots en imponerade rymdfärd i de små runda skyttlarna. Det är synd, då TOS och även Enterprise ofta blev spännade tidigt i avsnitten. Här väljer de karaktärsutveckling, men kanske detta betalar sig längre fram under säsongen, då tanken är att alla skall sitta klistrade under alla avsnitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 30, 2019 Report Share Posted January 30, 2019 Starten var riktigt bra, men älskar man Star Trek så är det ju en högtid oavsett vilket, när en ny säsong startar! Håller dock med om att det var en lite seg start, men det behövdes nog för att kunna förklara relationen mellan syskonen på ett djupare sätt än bara genom några få scener. Det var så mycket outtalat som ändå berättades i dessa något fler scener. Jag var dock helt säker på, långt in i avsnittet, att den nya tillförordnade kaptenen (Pike) egentligen inte var den riktige Pike utan en bedragare. Man fick ju aldrig se särskilt mycket av Enterprise utan han dundrade bara in. Men så blev det ju inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 31, 2019 Author Report Share Posted January 31, 2019 Jag hade den misstanken tidigt om Pike med. Men tror inte de kör samma berättelse som förra säsongen på nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 31, 2019 Report Share Posted January 31, 2019 Nej, det verkar ju inte så, nu när man fått se lite mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts