Gå till innehåll
Pjotr'k

Diskussionstråd: Point of Light (avsnitt 3, säsong 2)

Vad tyckte du om detta avsnitt?  

5 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tyckte du om detta avsnitt?

• 5 - Mycket bra
      0
    • 4 - Bra
      3
    • 3 - Okej
      2
    • 2 - Dåligt
      0
    • 1 - Mycket dåligt
      0

• Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Omröstning stänger 2019-02-17 kl. 13:16

Rekommenderade inlägg

Ännu en helg har kommit, vilket innebär att det är dags för ett nytt avsnitt av Star Trek: Discovery!

Veckans avsnitt heter Point of Light som har fokus på klingonerna och Qo'noS.

Observera att i den här tråden är det fritt fram att diskutera allt som hänt i detta (och föregående) avsnitt, så om du inte har sett avsnittet än och vill undvika SPOILERS så bör du träda fram försiktigt.

Har ni dock information om senare delar av serien så uppmuntrar vi er dock att använda er av spoiler-taggen, som ser ut så här:

Spoiler

Här lägger man in lämplig text som bör spoilermärkas...

Rösta gärna i opinionsundersökningen, så att vi får en bild av tittarnas åsikter medan de ännu är färska! Undersökningen här på forumet stängs efter två veckor, men det går alltid bra att lämna ett omdöme eller en recension på avsnittets avsnittets databassida!

Min egen recension av avsnittet

Jag tyckte det var riktigt kul att besöka Qo'noS och att även få förklaringen till det här med klingonernas hår! Och det var en riktigt häftig fajtscen dessutom. Men det kändes för mig lite krystat att Federationen släppt sina klingonska fångar (L'Rell och Voq/Tyler) bara för att få dem att styra Klingonska Imperiet i riktningen som Federationen önskar. 

Men att få se Section 31 igen och även få möjligheten att se Voq/Tyler i fortsättningen, ger ändå en lovande framtid. Så jag är försiktigt positiv och ger avsnittet en 4:a i betyg. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vad har hänt med L'Rell?! Känns hon inte som en annan karaktär helt plötsligt??? Saknar den gamla hårdnackade rackaren från första säsongen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med - känns som att L'Rell antingen är Federationens nickedocka eller en makthungrig ledare. Inget av dem känns särskilt troligt. Ja, hon kanske rättfärdigar det med att hon gjort en kompromiss för att lyckas uppnå deras stora mål - att förena klingonerna - men ändå...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är roligt att du säger det. Den största kritiken mot Discoverys säsong 1 var att de just inte hade något hår... 😉

Men som jag skrev innan var det kul med en förklaring till att de nu hade hår igen. Även klingoner har modetrender...

Min upplevelse är att manusförfattarna och övriga i teamet bakom säsong 2 jobbar hårt på att få in Discovery i det som folk känner igen från tidigare serier, samtidigt som de värnar om det nya som de ändå har arbetat upp i säsong 1. Det bådar gott. Nu skall jag snart se på nästa avsnitt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Generellt så tyckte jag att "Σημείο Φωτός" var helt fantastiskt.

Var bara det där med håret som kändes lite fel 😂😂😂😂 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var ingen höjdare. Det sämsta avsnittet i serien hittills. Hade avsnittet fokuserat på Tilly och hennes "spöke" hade vi haft ett riktigt intressant sf-avsnitt. Men när två av tre berättelser i avsnittet är trista, så blir betyget bara "bra". Att prata om en figur som de har gjort om Spock i ett par avsnitt nu hade de bara kunnat göra om honom i en Star Trek-serie. Men det är fortfarande tråkigt. Så spännande är det inte att se en tredje skådespelare ta sig an rollen...

Klingondelen spann vidare på vad som avslutades under förra säsongen. Jag tyckte dock den var ganska trist större delen av tiden, och oväsentlig för denna säsong. Nu räddas det ju lite av att vara en teaser för den nya serien. 

En rolig grej med avsnittet är dock att på nytt väcktes misstanken att Pike är bedragare. Vem vet? Vågar de köra samma sak igen och med en populär tidigare känd figur?

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu