Pjotr'k Posted February 20, 2019 Report Share Posted February 20, 2019 Ännu en helg har kommit, vilket innebär att det är dags för ett nytt avsnitt av Star Trek: Discovery! Veckans avsnitt heter Light and Shadows. Observera att i den här tråden är det fritt fram att diskutera allt som hänt i detta (och föregående) avsnitt, så om du inte har sett avsnittet än och vill undvika SPOILERS så bör du träda fram försiktigt. Har ni dock information om senare delar av serien så uppmuntrar vi er dock att använda er av spoiler-taggen, som ser ut så här: Spoiler Här skriver du in det som skall spoilermärkas... Rösta gärna i opinionsundersökningen, så att vi får en bild av tittarnas åsikter medan de ännu är färska! Undersökningen här på forumet stängs efter två veckor, men det går alltid bra att lämna ett omdöme eller en recension på avsnittets avsnittets databassida! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 6, 2019 Author Report Share Posted March 6, 2019 Åh, detta avsnitt var packat med roliga saker. Några saker som jag gillade var: tidsrevor, och att allt med tid framför blir coolt. Jag håller med Tilly där! Sarus himlande med ögonen åt Tilly. Underbart med humorn ombord. Äntligen får vi se Spock! Talos IV - wow! Kul att knyta an till TOS och då framför allt pilotavsnittet som först ratades på ett så tydligt sätt! Viktig information att ha med sig till kommande avsnitt: sonden hade uppgraderats med 500 år (hur de nu kan avgöra sådant, men kanske att de såg en tidsförskjutning i sonden som avgjorde årtalet - konstigt att dessa beräkningar nästan alltid blir exakt jämna hundra år). Det placerar oss i samma tidsera som sulibanernas mystiska välgörare (ENT: Shockwave). Även en grupp antropologer från detta århundrade reste i tiden för att studera olika viktiga händelser (ENT: Cold Front). Vad hände med Airiam. Fick hon ett virus inplanterat. Jag ser att hon fram till nu har kallats Airiam eller även i bakgrundsmaterial Airiam 2.0, [Spoiler om nästa avsnitt] Spoiler men från nästa avsnitt kallas hon för Airiam 2.5 Talos IV - Får vi se den planeten redan i nästa avsnitt och vad gör detta med tidslinjen? 3 år tidigare (enligt TOS The Cage) besökte Pike och Enterprise planeten och efter händelserna då blev planeten avspärrad av Federationen. Stämmer inte detta längre? För varför sade inte datorn, efter sökningen i databasen, till om att planeten var blockerad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 8, 2019 Report Share Posted March 8, 2019 Gillade avsnittet, men det var ändå en försämring från veckan innan. Men svårt att tävla med vad jag tycker är säsong tvås och förmodligen hela seriens bästa avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts