Jump to content

Diskussionstråd: If Memory Serves (avsnitt 8, säsong 2)

Pjotr'k

Vad tyckte du om detta avsnitt?  

3 members have voted

1. 1. Vad tyckte du om detta avsnitt?

• 5 - Mycket bra
      3
    • 4 - Bra
      0
    • 3 - Okej
      0
    • 2 -Dåligt
      0
    • 1 - Mycket dåligt
      0

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 03/23/2019 at 10:59 PM

Recommended Posts

Ännu en helg har kommit, vilket innebär att det är dags för ett nytt avsnitt av Star Trek: Discovery!

Veckans avsnitt heter If Memory Serves.

Observera att i den här tråden är det fritt fram att diskutera allt som hänt i detta (och föregående) avsnitt, så om du inte har sett avsnittet än och vill undvika SPOILERS så bör du träda fram försiktigt.

Har ni dock information om senare delar av serien så uppmuntrar vi er dock att använda er av spoiler-taggen, som ser ut så här:

Spoiler

Visst är det häftigt att Tor från Marvels universum kommer in i Star Treks värld!?!

För att i ditt svar få in spoilertaggen klickar du på "ögat" jämte emoji-ikonen stforum-editor-spoilermarkering.png

Rösta gärna i opinionsundersökningen, så att vi får en bild av tittarnas åsikter medan de ännu är färska! Undersökningen här på forumet stängs efter två veckor, men det går alltid bra att lämna ett omdöme eller en recension på avsnittets avsnittets databassida!

8 timmar sedan, Aike sade:

Ett av säsongens bättre avsnitt. Snygg återkoppling till The Cage och vi får veta mer om vad den röda ängelns uppdrag är. Spännande att få reda på att någon planerar att attackera Federationen.

Jag håller med om snygga återkopplingen. Öht tycker jag att produktionen lyckats sammanbinda det som varit i TOS med det som är nu i DSC. Vina var sig lik, även om det nu är en ny karaktär. Och Keeper (talosiska mannen) hade också tydliga likheter. Är inte helt övertygad om Spock än, men rösten känns tillräckligt lik för att jag ändå skall övervägas åt den mer positiva sidan. Att de jobbar hårt med att få skådespelare som passar till rollerna, samtidigt som moderniserar story, etc, gör att jag känner mig imponerad och framförallt trygg med att de gör ett bra jobb och inte strävar bort från Star Treks "kanon".