Gå till innehåll

Diskussionstråd för Perpetual Infinity (Avsnitt 11, säsong 2)


Aike

Vilket betyg sätter du på Perpetual Infinity?  

3 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket betyg sätter du på Perpetual Infinity?

    • Mycket bra
      1
    • Bra
      1
    • Medel
      1
    • Godkänt
      0
    • Dåligt
      0


Rekommenderade inlägg

Disco-Weekend!!!!

Ännu en helg har kommit, vilket innebär att det är dags för ett nytt avsnitt av Star Trek: Discovery!

Veckans avsnitt heter Perpetual Infinity. 

Observera att i den här tråden är det fritt fram att diskutera allt som hänt i detta (och föregående) avsnitt, så om du inte har sett avsnittet än och vill undvika SPOILERS så bör du träda fram försiktigt.

Har ni dock information om senare delar av serien så uppmuntrar vi er dock att använda er av spoiler-taggen, som ser ut så här:

  Visa gömt innehåll

För att i ditt svar få in spoilertaggen klickar du på "ögat" jämte emoji-ikonen stforum-editor-spoilermarkering.png

Rösta gärna i opinionsundersökningen, så att vi får en bild av tittarnas åsikter medan de ännu är färska! Undersökningen här på forumet stängs efter två veckor, men det går alltid bra att lämna ett omdöme eller en recension på avsnittets avsnittets databassida!

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gillade hur Control-AI:n tog över Leland och scenerna med Burnham och hennes moder. Samtidigt kändes som avsnittet stundtals var en mellanakt och lite segt. Jag är väl inte helt nöjd med att AI:n är sektion 31:s skapelse och att Burnhams mor är Red Angel. Det känns som om att man har ett ganska litet universum när allt kretsar kring figurer och organisationer som har introducerats tidigare i säsongen eller under tidigare serier.

 

Hoppet lever dock om att de skall introducera något nytt science fiction-koncept eller art via Sfären. Det antyddes ju att språket var flera tusen år gammalt och därför kunde Saru inte stänga av det. Eller till och med att de lämnar något åt fantasin. Vi får se hur det slutar, men som om inte de sista avsnitten är fenomenalt bra så tvivlar jag att säsong två kommer att vara bättre än säsong ett. Något som är lite trist då de har haft några av seriens bästa avsnitt under denna säsong. Men hittills har spänningen som klingonkriget och Spegeluniversumkonflikten skapade lyst med sin frånvaro. Det är svårt att göra det riktigt spännande med den klassiska "jorden är hotad"-berättelsen, eftersom Star Trek egentligen inte handlar om jorden och livet där. I mitt tycke är det egentligen bara The Best of Both Worlds och delar av Dominionkriget där detta har lyckats. Det är ju snarare när skeppet eller besättningen är hotad det blir spännande i Star Trek, så dessa rädda världen-berättelser passar inte riktigt in i Star Trek.

 

En intressant spekulation som har dykt upp är ju att Controll är kopplat till Borgerna. Kan det vara så att Sektion 31 ligger bakom dem? Vi får se...

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag gillar bäst med detta avsnitt är karaktären Dr Burnham. Hon är så lik Michael Burnham i rösten och beteende, så det känns verkligen som att de jobbat hårt med att få rätt person till rätt plats. 

Håller med om att det känns som en mellanakt, och jag hoppas så att det tar fart till nästa avsnitt. Men alla avsnitten ger upphov till såååå många uppdateringar av mig på Star Trek Databas, så det är ju kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...