Supertreck Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 Som sagt ingen kan kräva att någon annan svarar. Det är givetvis upp till var och var och när man vill svara men man kan som sagt inte kräva svar. Och nej ingen av oss har "monopol" dock försöker vi att hålla lite ordning och reda. Stänga eller flytta topix som redan finns någon annan stans tex. J. Var framgår (framstår) det i mitt resonemang att kräva något? Du har missförstått. Det som irriterar mig är att när man anser sig varit konsekvent så missuppfattar folk och så ska man behöva förklara samma sak igen. Läs mitt förra inlägg igen. Ditt svar är irrelevant eftersom det INTE handlar om att kräva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 (edited) Nu kan det ju vara så här som orsakar döda ämnestrådar. Att vissa verkar framstå som någonslags avgörande monopol över ämnet. Är dessa inte aktiva i ämnet så verkar tråden tappa sin verkande betydelse. Så dyker någon upp med ett enkelt inlägg - men ingen susning av någon som svarar. Bara ödsligt. Ska det vara på det sättet? Du tycker att det är ödsligt när ingen svarar. Det är väl ok men det känns som om du kräver att jag eller någon annan ska svara för annars är det ämnet så ödsligt.... J. Edited January 24, 2007 by Supreme Comander JAF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 Nu kan det ju vara så här som orsakar döda ämnestrådar. Att vissa verkar framstå som någonslags avgörande monopol över ämnet. Är dessa inte aktiva i ämnet så verkar tråden tappa sin verkande betydelse. Så dyker någon upp med ett enkelt inlägg - men ingen susning av någon som svarar. Bara ödsligt. Ska det vara på det sättet? Du tycker att det är ödsligt när ingen svarar. Det är väl ok men det känns som om du kräver att jag eller någon annan ska svara för annars är det ämnet så ödsligt.... J. Frågan är vad som orsakar att ämnen ligger ödsliga? Mitt resonemang är. Det kan finnas en tidpunkt och position då ämnen dragit på sig en massa bieffekter vilket som skapar en obekvämlighet för folk att vilja dyka in eller försöka med något nytt. Svårt att göra en gammal hund ung för att se nya förväntningar åter igen. När statistiken i ett ämne väger så mycket och tidigare personer argumentera väldigt mycket så kanske det hela trycker ner dem som kanske vela säga något men de anser sina kommentarer för klena jämfört med andras. Den ålderdomliga ämnestråd sträcker sig till forna tid av så mycket överväldigad så det kanske känns som att montera fast en ny backspegel på en begagnad bil. Det ser ju inte så snyggt ut jämfört med resten av bilen som inte är lika blank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts