StarTrekin Posted January 4, 2004 Report Share Posted January 4, 2004 Jag vet att det redan finns två ämnen för tecknad science fiction, men den ena är för anime och den andra för en star wars-serie. Jag får väl erkänna att jag inte känner till så mycket sci-fi som inte är anime, men de finns t ex Titan AE. Jag tycker också att datoranimerad sci-fi passar in här, om det nu finns nån sådan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 4, 2004 Report Share Posted January 4, 2004 En av de vackrast Sci-Fi filmerna är klart Final Fantasy filmen. Så underbar 3D animationer. Ibörjan är det så att man inte kan se att det är data animerat och inte verkligt... *dreggel* Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted January 6, 2004 Report Share Posted January 6, 2004 Tron räknas väll som SF-film och "datarymden" är data animerad men ifyld(teknad) för hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 6, 2004 Report Share Posted January 6, 2004 Tron räknas väll som SF-film och "datarymden" är data animerad men ifyld(teknad) för hand. :rodna: Ursäkta, men jag jag fattade inte vilken film du pratade om :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted January 6, 2004 Report Share Posted January 6, 2004 Själv så skulle jag ju kunna tänka mig en tecknad SF-serie baserad på Wing Commander-spelen *jättedregel* Kunde bli riktigt tuff om den gjordes bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted January 7, 2004 Report Share Posted January 7, 2004 :rodna: Ursäkta, men jag jag fattade inte vilken film du pratade om :rodna: Tron är en gamal 80-tals film då en dataprogramerare sugs in i en dator och försöker bekämpa de onda programet master comand. Filmen är berömd för sina motercyklar i data värden. Där programen tvingas att spelas till döds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted January 7, 2004 Report Share Posted January 7, 2004 Själv så skulle jag ju kunna tänka mig en tecknad SF-serie baserad på Wing Commander-spelen *jättedregel* Kunde bli riktigt tuff om den gjordes bra. Finns en tecknad Serie om Wingcommader redan... Tyvärr är den Skitkass... värre än spelfilmen... Finns 13 avsnitt, som sändes mellan septermber och December 1996 i Usa... den handlar om vad som hände före första spelet... Och ja, Mark Hamill gör en av rösterna ;) Annars tycker jag att Titan AE är en höjdare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted January 29, 2004 Report Share Posted January 29, 2004 Wing comander serien varierade enormt i kvalite samtidigt som den var tvungen att vara barnvänlig, vissa ep är riktigt bra men långt ifån alla. Dahlberg: förklara varför du tyckte Titan var bra. Filmen käns som en dåligt Disney film. Uppläget, mäniskorna uppfinner Titan, Onda engerivarelser dyker upp från ingenstans och förstör jorden.... ok men varför? vad är deras motvi? människorna uppför sig som bufliga bråkmakare och undrar varför alians inte gillar dem. Fler Dsiney figurer som besättning, mer jakt och snygga animationer. Hjältarna slaktar hundratals energivarelser, och försör ett moderskepp? Titan skapar en planet utan en sol (hurrra vi har en planet utan värme) filmen slutar. Sedan har de mage i alla fall i Sverige påstå att det är en amrekansk anime är för ************* snarare en vanlig Disney film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts