speck Posted January 28, 2004 Report Share Posted January 28, 2004 Spider-man 1 är en mycket bra film, och då pratar jag inte bara om efekterna utan bara storyn är ju guldvärd. Filmen handlar om hur Peter Parker blir till spider-man och sen blir han misstrodd av allmänheten. Filmen är mycket mer värklig än Superman filmerna (trots allt superman kommer hit med mäktiga krafter och med kalsongerna utanpå kläderna och blir omtyckt, i värkligheten skulle alla som vill ha makt försöka fånga honom, och föräldrar grupper skulle kräva att superman åker i fängelse, pga kalsongerna). :vulcan: Kan knappt vänta på att spider-man 2 kommer ut på videofilm. :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted February 2, 2004 Report Share Posted February 2, 2004 Tycker inte om Spindelmannen särskilt mycket, och speciellt inte filmen. Han är alldeles för vig. Men det jag mest ogillar med filmen är Tobey Maguire, jag tycker att hans röst är alldeles för släpig och seg, annars har jag väl inget emot honom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 Jag är ett gammalt "Spiddefreak" och jag gillade den första filmen, även om det var mycket våld mot slutet (filmen var från 11-år). Jag tycker att den är en av det mest lyckade filmer som är baserad på en serietidning. DareDevil är ju ett exempel när det inte är lika bra, eller Blixten som kom för hel del år sedan. Jag har inte sett tvåan, men ser fram mot den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 Första filmen var kanonbra! T o m jag som serietidningsfreak tycker det. Visst den innehöll väl som vanligt en del "tvivelaktig historia" och annorlunda dräkter om man jämför med "verkligheten", men inte så irriterande som det brukar vara... Det blir ju ofta knasigt när man ska trycka in 30-40 års serier på två timmars film. X-men har många saker som irriterar mig, och jag önskar ibland att jag inte läst serierna, eftersom det ju egentligen är höjdarfilmer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 (edited) Första filmen var kanonbra! T o m jag som serietidningsfreak tycker det. Visst den innehöll väl som vanligt en del "tvivelaktig historia" och annorlunda dräkter om man jämför med "verkligheten", men inte så irriterande som det brukar vara... Det blir ju ofta knasigt när man ska trycka in 30-40 års serier på två timmars film. X-men har många saker som irriterar mig, och jag önskar ibland att jag inte läst serierna, eftersom det ju egentligen är höjdarfilmer... <{POST_SNAPBACK}> Gosse om jag håller med!!! X-men är bland det bästa som finns i serieform och där är jag stenhård. Filmerna i all ära, men de är knappast baserade på serietidningen. X-men serierna är så hårda, mörka, grymma, medans filmerna är liksom tonårsrullar. B) Edited October 26, 2004 by EoNeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted October 26, 2004 Report Share Posted October 26, 2004 Spiderman 1 var bra, jag gillar klippen med serierutor och andra såna detaljer som nästan ger filmen seritidningskänsla. Tyvärr har dom inte lika mycket såna saker i tvåan. Tvåan var väl helt ok, men inte lika bra som 1:an. Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 (edited) spiderman 1 var superbra väldigt mycket action pricis som bra filmer ska ha Edited November 13, 2004 by captain archer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts