Jonathan Posted April 7, 2004 Report Share Posted April 7, 2004 Visst är det så att ENT inte har så mycket federation i sig, eftersom det är väldigt nytt. Men jag tycker det är intressant att se utvecklingen och hur allt blir till. Om man tänker efter så är det ju inte så mycket federation i TNG eller VOY heller, det är bara starkare direktiv från dom, men de är ju inte så involverade (visst är en och annan admiral med ibland). Anledningen till detta beror nog på att Enterprise D:s äventyr ofta utvecklas från rutin (dom är ute och patrullerar eller liknande). Sedan är ju faktiskt Enterprise D federationens flaggskepp, så dom har alltså lite kött på benen som man brukar säga och behöver därmed inte lika mycket hjälp av federationen i deras äventyr. Självklart underrättar ju dom federationen så ofta som möjligt. Och anledningen till att federationen inte är särkilt närvarande i serien om Voyager är ju ganska självklar. Federationen har helt enkelt inga kolonier eller intresse av dessa områden. Vad gäller serien Enterprise beror det ju på att det är stjärnflottans första rymdskepp med warp motor(?) Vilket betyder att rymden inte direkt vimlar av federations skepp. TOS och ENT kanske påminner lite smått av varandra. Men jag tror inte att ENT någonsin kan fånga denna "*konstiga" mystik som man lyckats skapa i TOS. *Vad jag menar med detta är att den coola men ändå lågbudget rekvisita frambringer en ganska unik anda i avsnitten. Och då menar jag inte att dom använder samma öken kuliss på varenda ***** planet. :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
StoVoKor Posted April 14, 2004 Report Share Posted April 14, 2004 Jag satt och funderade på ny startrek ideer och då slog det mig.. Varför gör man inte en miniserie i typ 4 avsnitt man kan få in ganska många nya grejor samtidigt som man inte behöver oroa sig allför mycket om dess basinnehåll då det inte behöver hålla i flera år. man kunde tex göra en miniserie som handlar om en avhoppad section 31 agent eller något liknande. sedan så borde man ju även i filmerna ta upp viktiga händelser i startrek historian. då kunde man ju göra en hel film utan att ens ha med någon starfleet dude och ändå få in det i genren. tillexempel en film om när Klingons förstör Tribble planeten.. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 18, 2004 Report Share Posted April 18, 2004 sedan så borde man ju även i filmerna ta upp viktiga händelser i startrek historian. då kunde man ju göra en hel film utan att ens ha med någon starfleet dude och ändå få in det i genren. tillexempel en film om när Klingons förstör Tribble planeten.. ;) Jag gillade den idén. Det har ju hänt så mycket i Star Trek historia som vi bara hört talas om. Saker som de andra raserna gjort innan människorna började resa runt i rymden. Förstörandet av Tribbleplaneten tror jag dock att jag inte skulle gilla (tycker ju att små tribblar är söta och dem ska man inte mörda.) Andra intresanta saker är ju delningen av Romulans och Vulkans, hur gick det till egentligen. Även saker som berör själva federtionens histora skulle vara intresant. Jag skulle även vilja se en serie om hur det går till på jorden. Varför inte låta huvudkaraktärena vara kadettet på Starfleet acadamy. Där kan man ju få in ganska mycket konflikter och moraliska dilemma. På starfleet acadamy finns det ju flera olika raser och individer. Alla med olika erfareheter och mål. Alla kan inet komma överrens. För att ge lite nyans på det hela kan ju kadetterana ha barndomskamrater som valt nån annan väg. Man skulle kunan få en bild om hur livet på jorden egentligen är. För att få med den polikstak delan kan ju nån av kadetternas föräldrar vara poliker eller nått liknande. JKag tror att spinner man vidare på idén så skulle man kunna få en ganska god bild om hur jorden är underd en tiden. Kanske är den i själva verket inte så perfekt som den ger sken av. Kriminalitet borde ju fortfarande finnas. Jag menar man har ju samma känslor i framtiden som nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Varför inte låta huvudkaraktärena vara kadettet på Starfleet acadamy. Den idén har diskuterats i Vad ska nästa ST-serie handla om?. Utfört på "rätt" sätt så tror jag det skulle kunna bli en intressant serie. Visst låter även Klingonens storslagna seger över Tribbles som ett vinnande koncept. :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts