Gå till innehåll

Star Trek Online presenteras den 10 augusti


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Den 10 augusti, kl 13:30 lokal tid, kommer Cryptic Studios Jack Emmert att presentera Star Trek Online på Gene Roddenberry Theater i Las Vegas. Vid hans sida kommer Leonard Nimoy att vara med. Det kommer att sändas direkt via Internet på den officiella webbplatsen, för oss som inte har möjlighet att åka till USA.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i dagens mått mätt så tror jag inte att det blir så värst krävande (men det förstås, har du en 3-4 år gammal pc så kanske det är dags att uppgradera...). det är ju ett MMO och då brukar man hålla kraven ganska låga för att kunna nå en större skara spelare. om du byter till en medel-laptop idag så lär det inte vara några problem, visst du kanske får skruva ner grafiken, men då kan du iaf spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer jag ihåg det ska jag nog ta en titt när de sänder presentationen.

Undras hur krallig speldator som kommer att behövas för att orka dra detta spel..hmm jag som tänkte byta från stationär till bärbar pc. :blink:

En hyffsad laptop borde kunna driva spelet. Se bara till att den inte har för sunkigt grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det aldrig ska komma några bra spel till Mac. :(

Det är tråkigt när den maskin man använder blir förbisedd. Tyvärr blir det sämre och sämre för oss PC-användare också då allt fler utvecklare väljer att satsa mer på konsoller.

Vad har du för Mac? På de nyare, Intel-baserad Mac:arna går det väl att köra dualboot så att man även kan ha Windows installerat på maskinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacBook och Mini, båda med Intel Core 2 Duo.

Dessa har tyvärr bara GMA X3100 respektive GMA950 så spel är inte att tänka på (grafikkorten till iMac och Pro är inget att hurra för heller). Att installera Windows, läs Virus :D , är jag inte speciellt intresserad utav, är alla dessa virus / spyware / adware / malware / trojaner mm som gör att jag håller mig borta från Windows / PC samt att köra dualboot. Kan dock erkänna att det rycker lite i kroppen när man läser om Star Trek Online och det är nästan så man börjar fundera på att köpa en PC... men bara nästan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar. Det finns mycket skräp med Windows (inte bara virus utan också inbyggda "funktioner") även om det kanske inte är riktigt så illa som vissa gör gällande förutsatt att man är försiktig med vad man gör med datorn. Största anledningen till att använda det är som sagt spelen. Men vi får hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och släpper en Mac-variant också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...