Gå till innehåll

Nyheter om Gatekeeper


Nyhet

Rekommenderade inlägg

BildGatekeeper, det nordiska Star Trek- och Star Wars-filmprojektet, har en hel del att berätta om nu. Det är långt från filmningsstart, men manuset skrivs om just nu, och flera skådespelare för större roller eller för s.k. cameoroller har bokats upp. Det mest spännande är att Denise Crosby (som vi tidigare rapporterat skall inneha rösten till datorn) också kommer att synas som ett hologram vid minst ett par tillfällen. Crosby, som annars haft en regel att bara engagera sig i en fanfilmsproduktion, verkar ha fått mersmak efter Star Trek: Phase II, säkert efter mycket bearbetning gjord av Thomas Dahl på Gatekeeper-produktionen.

Andra nyheter från Gatekeeperproduktionen:

  • Irene Brustad, tidigare ordförande i Trekkers Norge, kommer att simma med hajar (trickfilmat, visserligen, men ändå...). Detta blir nog en vacker scen. (080919)
  • Fler bilder släppta, och nu börjar vi att samla dem i vår bilddatabas här på Star Trek Databas: Borg möter Darth. (081006)
  • Mark Allen Shepherd, Morn från DS9, har varit klar sedan tidigare men nu är det officiellt att han har fått rollen som Jedi-generalen Del-Mon. (081010)
  • Roger Nygaard, mannen bakom Trekkies-filmerna, har antagit en cameoroll i filmen. (081026)
  • Martin Zetterlund är en stuntman som engagerats i projektet, för närvarande arbetandes med Beckfilmerna, och han kommer att ha en mindre roll som Luke Skywalker i en kort retrospektiv scen. (081104)
  • Justin R. Durban komponerar musiken till Gatekeeper. Tidigare är han känd för musiken till Harry Potterfilmen Phoenixordern, Hulken och Mumien 3. (081115)
  • Två av de centrala skeppen i filmen har fått namnen USS Lundgren och USS Whitehead, efter Henrik Lundgren och Jean Whitehead som båda avlidit under senare tid. (081116)
  • Knut Jørgen Røed Ødegaard, en astronomikändis i Norge, gör en cameoroll i Gatekeeperfilmen och kommer även att bistå filmen med sin stora kunskap om Mars. (081118)
  • Två posters föreställande Darth Vader (Bobby Rice) och borgdrottningen (Sofia Brattwall) har släppts. Bilderna hittar ni om ni klickar på rollnamnen. (081121)
  • Keegan de Lancie (Q2) har inbjudits att ta en cameoroll och detaljerna håller just nu på att hamras fram. (081123)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är sannerligen ett ambiöst projekt. Det ska intressant att ta del av slutresultatet.

På tal om något helt annat så verkar tryckfelsnisse ha varit framme när nyheten skrevs:

Irene Brustad, tidigare ordförande i Trekkers Norge, kommer att simma med hajar (trucklfilmat, visserligen, men ändå...). Detta blir nog en vacker scen. (080919)

Martin Zetterlund är en stuntman som engagerats i projektet, för närvarande arbegtandes med Beckfilmerna, och han kommer att ha en mindre roll som Luke Skywalker i en kort retrospektiv scen. (081104)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säkert såg om du tittade på framsidan (men det verkar du ju aldrig göra, JAF) så var det jag som var författare till artikeln. Självklart skall stavfelet justeras. Så där blir det när man har en pojk som gärna stressar sin pappa (sitta vid datorn, när man kan leka? Tok-pappa!) kring benen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyheterna hamnar för långt ner på min bild så jag upptäcker dem oftast när jag tittar på senaste inlägg på forumet. Därav kommer att jag inte ser vilken som står bakom aktuell nyhet. Jag tänkte också att den som hade lagt in nyheten hade lagt in en text direkt åt the2mass eller något ditåt. Det kanske är lite slarvigt men jag vet ju att jag ändå för se alla nyheter i forumet. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjollehopp!

Roligt att att du håller ett öga på oss nu och då! :)

Ser ut att bli en riktig spännande period framöver, kom också ihåg att Christer Fuglesang har tagit på sig en roll i filmen (se tidigare artickel på databasen)! ;) Vår kära Capten kommer annars inte SIMMA med hajarna, men står och pratar framför akvariet tillsammans med President Sedak.....om hon inte glömmer sina repliker då självklart! ;P

Jag diskuterar nu med Keegan om hans cameo, så får vi se vart vi landar. Han vill mycket gärna hit, så allt ser bra ut till nu.

Annars väntar jag också på svar från Robert Picardo, och två centrala fanbaserade skådespelare till, OCH vi letar nu efter en ersättare efter Anthony Daniels (C3PO), som vi önskar byta ut med en annan....hälst en som inte ber om att få sitt signeringsbord 13 centimeter högre än borden till de andra signerande skådespelarna, eller att bordsduken ska vara på millimetern lika lång på alla sider. Can you say Mr. Monk?

Vi börjar nu att bygga två av våra miniaturkulisser, och att öva in alla stunts på Circusskolan i Botkyrka. Nästa Subtopiatidning kommer att ha en stor artickel om filmen i nästa nummer. Detta är en gratis kulturtidning ni snart vill hitta på stan i Stockholm (prova kulturhuset)

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni hittar nyheten om Fuglesang redan i oktober.

Jag måste säga att jag själv är aningen skeptisk mot sammankopplingen SW/ST, men det kanske kan fungera (måste läsa skriptet i huvuddrag för att få en känsla för det). Jag hoppas filmen blir en succé och då Star Trek XI redan flörtar med SW så skulle Gatekeeperfilmen kunna bli en riktigt stor grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv är också lite tveksam till sammankopplingen mellan ST och SW då dessa står alldeles utmärkt på egna ben var och en för sej.

Det känns lite utflippat att blanda de tu om man säger så. Tror att det också finns en risk att tappa publik med detta med i konceptet/idén.

Men självklart så är man ju nyfiken på hur det hela kommer att utkristallisera sej!

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att det finns väldigt många filmer på youtube där sw möter st men ingen seriös fanfilm med det temat. Så att välja ett scenario där sw möter st tycker jag gör att det hela känns fräscht och nyskapande. Sedan om det blir bra återstår att se men det jag har sätt hittils av manus och så vidare verkar mycket lovande. Därtill verkar the2mas ha en oöverträffad förmåga att locka kända st och sw skådisar att skriva på kontrakt med gatekeeper och tillhörande sverige/norge resa. Det gör att vi (oavsett vad vi tycker om metamöten mellan st och sw) har mycket spännande att se fram emot de kommande sommrarna. För övrigt skulle jag gärna höra lite mer från the2mas om vad han har tänkt sig för program för gästerna (även om det är alldeles för tidigt för att sådant ska vara klart!). En exklusiv intervju för stdb vore ju inte helt fel och lite signering kan man tänka sig också, bland annat. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Intervju med samtliga Gatekeeper celebriteter är nu bookad. Intervjuare blir Peter Rydén, och plats blir Subtopia i Stockholm (Botkyrka)!

Better start practise! ;P (du glömmer snabbt vem du pratar med då de är mycket jordnära alla)

...och ja! Det BLIR signering - på SF Bokhandeln OM det blir på sommarn/hösten - eller på game & Film OM det blir i november/december! Vi har avtal med båda Jörgen på SF Bok och Jesper på Game & Film.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev avis direkt! :rodna: Kul att det gick att ordna och jag ser fram emot trevliga artiklar och gott om diskussioner i forumet! Jag tror att sci fi bokhandeln lockar mer folk (se bara på när harry kim och robert picardo var där!) jämfört med mässan (tänker främst på stackars Sirtis som sitta helt ensam stora delar av tiden) även om det kanske har att göra med hur aktuella de var vid tillfället.

Annars har jag positiva minnen av QandA stunden med Sirtis. Skulle vara jätteskoj om något liknande gick att anordna.

Och jag misstänker starkt att många med mig skulle kunna döda (eller i varje fall betala en slant) <_< f??r att få vara med under de där gratisölen du pratade om... Och då menar jag inte för drickats skull... <_< Skämt åsido så vore det kul med lite aktiviteter ala stocon 08 eller swecon 04 tex de offentliga intervjuerna som alltid brukar vara populära. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Commander:

1. Jag tycker du redan har många nog bollar i luften som du har, Commander! ;) Viktigt att du inte tappar Gatekeeper bollen helt!

2. Det blir inga kongresser i samband med deras besök då detta höyer priset ENORMT på deras besök!!! Meningen var att ha en kongress i Oslo som start på det hela, men samarbetspartner Oslo SF Forening är för inställd på sina gamla SF rutiner för att det går att göra en kongress med skådespelarbesök. Det är inte en typ av kongress man börjar plannera ett par månader innan, så vi tackade nej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ett par månader innan", säger du? När i tiden rör sig detta om? Jag uppfattade att det inte var förrän till sommaren/hösten.

Vi kan tyvärr inte vara med eftersom OSFF börjar plannera kongressen i kort tid innan den genomförs. Vi behöver ett år på oss, för att bjuda in skådespelare och skaffa pengar. Som det är nu vet vi fortfarande inte ens om de har bestämt sig för att ha en 2009 kongress och i såfall när (och det kan gå LÅNG tid mellan varje gång man får svar per mail från gruppen). Det bestämmer de bara några månader innan. Då flyttar vi mycket heller hela produktionen til Stockholm - med undantag för några utomhusscener. :)

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slänger bara upp dem i luften så att du kan fånga dem the2mass! <_< Du behöver inte oroa dig för gatekeeper bollen då den ligger tryggt instoppad i fickan tillsammans med stdb forumet, stockholm trekkers, manusförfattandet och en del annat.

Dock är väl kanske inte biten att fokusera på en och samma sak min starkaste gren. Därför lämnar jag gärna över ideér och projekt till sådana som du, the2mass vilka kan den svåra konsten. Jag är i mitt esse när jag får vara kreativ och komma på den ena galna idén efter den andra och sedan se folks reaktion på dem... J. ps Kanske därför jag gillar att vara forumledare eftersom man hela tiden får tänka på nya saker för varje inlägg man läser och gör... ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...