Nyhet Postad 17 September, 2009 Rapport Postad 17 September, 2009 Star Trek skulle återetablera Kirk och Spock. Nästa film ska beröra något aktuellt ämne. Det säger filmens producent JJ Abrams till La Times. Abrams: -Ambitionen för uppföljaren till Star Trek är att göra det till en film som är värdig sin publik och inte bara en film i mängden. Den första filmens mål var att etablera rollfigurerna och hur de möttes och blev en familj, uppföljaren kommer att ha ett annat uppdrag. Den behöver göra vad Roddenberry gjorde så bra, vilket är allegori. Den behöver ha en handling som hänger ihop med vad som är bekant och relevant. Källa [ Till originalnyheten ]
commander ricochet Postad 17 September, 2009 Rapport Postad 17 September, 2009 "Den behöver göra vad Roddenberry gjorde så bra, vilket är allegori. Den behöver ha en handling som hänger ihop med vad som är bekant och relevant." Den behöver byta tillbaks till den ordinarie tidslinjen.... ;)
Supreme Commander JAF Postad 17 September, 2009 Rapport Postad 17 September, 2009 Jaha då är det bara att rabbla upp världsproblemen då så borde man kunna gissa sig till vad nästa film handlar om. Få se nu? Kriget mot terrorism? Miljöförstöring? Svält/fattigdom? Våld? Klimatförändringar? Har jag missat något? J. ps. Slipper jag bara nokia reklamen i nästa film så är jag nöjd. ds.
Schwozh Postad 17 September, 2009 Rapport Postad 17 September, 2009 Antagligen blir det nog nåt i stil med Klingons, som något evil empire som skall bekämpas o så råder det moralfrågor o etik jada jadddaaa jaddaa osv. IMperialism eller nåt.
Supreme Commander JAF Postad 18 September, 2009 Rapport Postad 18 September, 2009 Ja! Mer klingons! J.
commander ricochet Postad 18 September, 2009 Rapport Postad 18 September, 2009 Nu har du allt begärt för mycket här! Det får väl räcka med att du ville slippa Nokiareklamen!? (ironi)
RoLaren Postad 18 September, 2009 Rapport Postad 18 September, 2009 Hellre smygreklam från Nokia än en Klingonhistoria. Ledsen, trekkers, men klingons är ointressanta och tråkiga. Romulans är coolare. :P
Borgmi Postad 19 September, 2009 Rapport Postad 19 September, 2009 Det här låter nästan för bra för att vara sant. Jag ser verkligen fram emot filmen, och hoppas att dom tar upp något riktigt jobbigt ämne. Mina personliga förhoppningar är homosexualitet eller kriget mot terrorismen. Men kriget mot terrorismen skulle passa såååå bra med DS9... *saknar*
Rekommenderade inlägg