Gå till innehåll
Nyhet

JJ Abrams: "Nästa film blir en allegori över någon aktuell händelse"

Rekommenderade inlägg

Star Trek skulle återetablera Kirk och Spock. Nästa film ska beröra något aktuellt ämne. Det säger filmens producent JJ Abrams till La Times.

Abrams:

-Ambitionen för uppföljaren till Star Trek är att göra det till en film som är värdig sin publik och inte bara en film i mängden. Den första filmens mål var att etablera rollfigurerna och hur de möttes och blev en familj, uppföljaren kommer att ha ett annat uppdrag. Den behöver göra vad Roddenberry gjorde så bra, vilket är allegori. Den behöver ha en handling som hänger ihop med vad som är bekant och relevant.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha då är det bara att rabbla upp världsproblemen då så borde man kunna gissa sig till vad nästa film handlar om.

Få se nu?

Kriget mot terrorism?

Miljöförstöring?

Svält/fattigdom?

Våld?

Klimatförändringar?

Har jag missat något? J.

ps. Slipper jag bara nokia reklamen i nästa film så är jag nöjd. ds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Antagligen blir det nog nåt i stil med Klingons, som något evil empire som skall bekämpas o så råder det moralfrågor o etik jada jadddaaa jaddaa osv.

IMperialism eller nåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här låter nästan för bra för att vara sant. Jag ser verkligen fram emot filmen, och hoppas att dom tar upp något riktigt jobbigt ämne. Mina personliga förhoppningar är homosexualitet eller kriget mot terrorismen. Men kriget mot terrorismen skulle passa såååå bra med DS9... *saknar*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg