Nyhet Postad 12 Maj, 2013 Rapport Postad 12 Maj, 2013 (redigerade) Richard Arnold, forskningskonsult på TNG och DS9, berättar på Fedcon 22 om Deep Space Nine, med anledning av 20-årsjubileet i år. Det första fototillfället med besättningen ser man att Dax ännu inte fått sina prickar, Odos makeup var inte helt utvecklat och det sistnämnda gällde även för Quark. Efter ett par avsnitt hade de dock funnit en bra standard för detta. Nana Visitor ramlade en gång nerför en trappa och ramlade med ryggen före. Hon skyndades till sjukhuset, förs in på akuten, en läkare kommer in och utropar "Gode Gud, din näsa!". Terri Farrell fick ingen löneförhöjning som de övriga skådespelarna inför säsong 7. De (Berman, m.fl.) sade till henne att hon lika gärna kunde ta det, för hon kunde ju ändå inte få något annat jobb - hon kunde ju inte skådespela. Tufft uppbrott, men 4 dagar senare fick hon erbjudande om en annan tv-serie och gjorde enligt Richard ett bra jobb där. [ Till originalnyheten ] Redigerad 17 Maj, 2013 av Nyhet Citera
The Holy Three Postad 12 Maj, 2013 Rapport Postad 12 Maj, 2013 Terri Farrell fick ingen löneförhöjning som de övriga skådespelarna inför säsong 7. De (Berman, m.fl.) sade till henne att hon lika gärna kunde ta det, för hon kunde ju ändå inte få något annat jobb - hon kunde ju inte skådespela. Tufft uppbrott, men 4 dagar senare fick hon erbjudande om en annan tv-serie och gjorde enligt Richard ett bra jobb där. Sa dom verkligen så till henne? Verkar väldigt hårt och omotiverat, hon är väl knappast en usel skådespelerska. Kul att hon fick en roll i Becker istället. Citera
Aike Postad 12 Maj, 2013 Rapport Postad 12 Maj, 2013 (redigerade) Arnold vet mycket och kände många inom produktionen av Deep Space Nine, Voyager och Enterprise. Men han var verkligen inne i smeten medan Gene Roddenberry levde eftersom det var han som anställde honom. Arnold gjorde sig dock impopulär bland Paramount, Pocket Books med flera så han fick sparken bara dagarna efter Roddenberry gick bort, alltså 1991. Han var senare Star Trek-konsult eftersom han hade stor kunskap om bland annat litteraturen. Men om han har full kunskap om vad som hände senare eller delvis sprider rykten och hörsägen är jag dock osäker om. Redigerad 17 Maj, 2013 av Aike Citera
Pjotr'k Postad 12 Maj, 2013 Rapport Postad 12 Maj, 2013 Terri berättade detta för Arnold, så jag antar att det isåfall är en andrahandskälla. När han sade det idag var han dock väldigt noga med sitt ordval och upprepade sig inte. Han upplevdes som väldigt ärlig i detta avseende. Att han sedan var skeptisk till främst Rick Berman fick honom inte att undvika det faktum att han också prisade Berman för dennes stora insatser att samtidigt ro två tv-serier i land. Citera
Aike Postad 12 Maj, 2013 Rapport Postad 12 Maj, 2013 Vad ogillade han mer med Berman än detta? Citera
Aike Postad 15 Maj, 2013 Rapport Postad 15 Maj, 2013 (redigerade) Fast historien om Nana Visitor är gammal. Jag har läst den i en intervju i tidningen från den numera nedlagda amerikanska Star Trek fan cluben någon gång i mitten av 90-talet. Farrells avhopp är också gammal skåpmat. Det står mycket om det på IMDB. Redigerad 15 Maj, 2013 av Aike Citera
Pjotr'k Postad 17 Maj, 2013 Rapport Postad 17 Maj, 2013 Okej, då behöver jag nog inte heller säga något om vad han mer inte gillade med Berman, då du säkert har läst om detta också... Citera
RoLaren Postad 17 Maj, 2013 Rapport Postad 17 Maj, 2013 Nu ska vi inte vara sådana. Det finns fler på forumet som vill veta allt om conventionet och vad alla där hade att säga. Citera
The Holy Three Postad 17 Maj, 2013 Rapport Postad 17 Maj, 2013 Som ett casual fan hade jag ingen aning om något av ovanstående och fann det mycket intressant. Mer tack Citera
Aike Postad 17 Maj, 2013 Rapport Postad 17 Maj, 2013 (redigerade) Nej, jag lyssnar gärna vad han sa om Berman. Detta är inget som jag har hört Nu handlade mina kommentarer bara om Arnold och vad han berättade. Att du rapporterade det uppskattade jag. Redigerad 17 Maj, 2013 av Aike Citera
RoLaren Postad 18 Maj, 2013 Rapport Postad 18 Maj, 2013 Seså, Pjotrk. Var nu så snäll att berätta för oss. Pretty please... with sugar on top? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.