Gå till innehåll
Nyhet

Richard Arnold om Deep Space Nine 20 år

Rekommenderade inlägg

Richard Arnold, forskningskonsult på TNG och DS9, berättar på Fedcon 22 om Deep Space Nine, med anledning av 20-årsjubileet i år.

Det första fototillfället med besättningen ser man att Dax ännu inte fått sina prickar, Odos makeup var inte helt utvecklat och det sistnämnda gällde även för Quark. Efter ett par avsnitt hade de dock funnit en bra standard för detta.

Nana Visitor ramlade en gång nerför en trappa och ramlade med ryggen före. Hon skyndades till sjukhuset, förs in på akuten, en läkare kommer in och utropar "Gode Gud, din näsa!".

Terri Farrell fick ingen löneförhöjning som de övriga skådespelarna inför säsong 7. De (Berman, m.fl.) sade till henne att hon lika gärna kunde ta det, för hon kunde ju ändå inte få något annat jobb - hon kunde ju inte skådespela. Tufft uppbrott, men 4 dagar senare fick hon erbjudande om en annan tv-serie och gjorde enligt Richard ett bra jobb där.

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Terri Farrell fick ingen löneförhöjning som de övriga skådespelarna inför säsong 7. De (Berman, m.fl.) sade till henne att hon lika gärna kunde ta det, för hon kunde ju ändå inte få något annat jobb - hon kunde ju inte skådespela. Tufft uppbrott, men 4 dagar senare fick hon erbjudande om en annan tv-serie och gjorde enligt Richard ett bra jobb där.

Sa dom verkligen så till henne? Verkar väldigt hårt och omotiverat, hon är väl knappast en usel skådespelerska. Kul att hon fick en roll i Becker istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Arnold vet mycket och kände många inom produktionen av Deep Space Nine, Voyager och Enterprise. Men han var verkligen inne i smeten medan Gene Roddenberry levde eftersom det var han som anställde honom. Arnold gjorde sig dock impopulär bland Paramount, Pocket Books med flera så han fick sparken bara dagarna efter Roddenberry gick bort, alltså 1991. Han var senare Star Trek-konsult eftersom han hade stor kunskap om bland annat litteraturen. Men om han har full kunskap om vad som hände senare eller delvis sprider rykten och hörsägen är jag dock osäker om.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Terri berättade detta för Arnold, så jag antar att det isåfall är en andrahandskälla. När han sade det idag var han dock väldigt noga med sitt ordval och upprepade sig inte. Han upplevdes som väldigt ärlig i detta avseende. Att han sedan var skeptisk till främst Rick Berman fick honom inte att undvika det faktum att han också prisade Berman för dennes stora insatser att samtidigt ro två tv-serier i land.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast historien om Nana Visitor är gammal. Jag har läst den i en intervju i tidningen från den numera nedlagda amerikanska Star Trek fan cluben någon gång i mitten av 90-talet.

Farrells avhopp är också gammal skåpmat. Det står mycket om det på IMDB.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, då behöver jag nog inte heller säga något om vad han mer inte gillade med Berman, då du säkert har läst om detta också...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag lyssnar gärna vad han sa om Berman. Detta är inget som jag har hört :) Nu handlade mina kommentarer bara om Arnold och vad han berättade. Att du rapporterade det uppskattade jag.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu