Nyhet Postad 22 November, 2013 Rapport Postad 22 November, 2013 Det är åtta år sedan vi senast såg en Star Trek-serie på TV. Därför har nu teamet bakom Star Trek: Of Gods and Men kommit med en ny påkostad TV-pilot för Star Trek: Renegades. I Renegades kan vi både se bekanta Star Trek-ansikten och nya heta skådespelare på uppgång. Källa [ Till originalnyheten ] Citera
startrek92 Postad 22 November, 2013 Rapport Postad 22 November, 2013 Mycket bra jobb med en budget under 1 miljon dollar. Väntar personligen mer på denna film än nästa ''officiella'' Star Trek film. Citera
Aike Postad 23 November, 2013 Rapport Postad 23 November, 2013 (redigerade) Visst, det ser snyggt ut. Men jag tror aldrig att detta kan bli en riktig serie. Konceptet känns alltför långt från Star Trek. Om, mot förmodan, det blev en serie av det, skulle den sannolikt läggas ned efter en säsong, eftersom den är alldeles för mörk jämfört med annan Trek. Redigerad 23 November, 2013 av Aike Citera
startrek92 Postad 23 November, 2013 Rapport Postad 23 November, 2013 Visst, det ser snyggt ut. Men jag tror aldrig att detta kan bli en riktig serie. Konceptet känns alltför långt från Star Trek. Om, mot förmodan, det blev en serie av det, skulle den sannolikt läggas ned efter en säsong, eftersom den är alldeles för mörk jämfört med annan Trek. Tyvärr har jag också den känslan att producerna för officiella star trek endast satsar på filmer nu. Men denna mörka serie skulle kanske få nya människor att bli intresserade av Star Trek, t.ex Battlestar Galactica fans. Citera
Fleetadmiral Postad 23 November, 2013 Rapport Postad 23 November, 2013 Jag tror Star Trek behöver förnyas om det än en gång ska lyckas som TV-serie. Se t.ex. hur det gick för ST:Enterprise, som fortsatte i samma stil som tidigare. Jag tror därför stenhårt på ST: Renegades, även om det "bara" skulle bli en webbserie av det. Citera
startrek92 Postad 23 November, 2013 Rapport Postad 23 November, 2013 Är det så att det kommer att bli en webbserie om cbs int tar emot det? Redan det skulle vara otroligt fint! Citera
Aike Postad 24 November, 2013 Rapport Postad 24 November, 2013 Förnyelse är en sak, men en mörk och dystopisk Star Trek är diametralt mot vad som har gjort Star Trek till en stor framgång och inspirerat många. Mörka Battlestar Galactica som nämns ovan var till exempel ingen succé mer än som kultserie. Originalserien, TNG och flera av långfilmerna har nått den breda massan. Enterprise var förvisso på många sätt "been there done that", men serien var också betydligt mörkare, både i scenografi samt berättelser än tidigare Star Trek. Den spirituella aspekten som har funnits i de övriga serierna saknades nästan helt. Den var helt enkelt för jordbunden. Citera
loghaD Postad 24 November, 2013 Rapport Postad 24 November, 2013 Vet inte om jag tycker att den här serien verkar vidare mörk, men däremot känns den lite artificiellt "edgy and sexy and totally in yo face". Sedan är det ju svårt att bedöma någonting från en så'n här trailer; det är rätt naturligt att de väljer att visa actionsekvenser och folk som poserar för kameran ... men personligen känner jag inte att min aptit är särskilt retad. Citera
Aike Postad 24 November, 2013 Rapport Postad 24 November, 2013 Både ljussättning och handling verkar vara mycket mer mörk än annan Star Trek. "Hjältarna" i denna serie är ett gäng skurkar och banditer verkar det som om. Citera
Fleetadmiral Postad 24 November, 2013 Rapport Postad 24 November, 2013 ST: Deep Space Nine var ju också ganska mörk. I vilket fall som helst får vi ser hur det går. Jag håller i alla fall tummarna för en lyckosam fortsättning för ST: Renegades. Citera
startrek92 Postad 25 November, 2013 Rapport Postad 25 November, 2013 Jag är lite rädd att denna serie kommer int att ha traditionell Roddenberry moral, vilket jag tycker om. Men som sagt får se, men verkar nog lite onödigt dyster för att vara Star Trek :P Citera
mobocaster Postad 28 November, 2013 Rapport Postad 28 November, 2013 (redigerade) Jag ser väldigt mycket fram emot detta. Var skeptisk i början, men den där teasern/trailern är över förväntan. Är mycket imponerad över vilka personer som är inblandade. Många favoriter för mig, så det är svårt att inte bli förväntansfull. Jag tror inte att vi kommer få se detta på TV, men hoppas på en webbserie. Tycker det är spännande att dom testar något nytt, Star Trek har så mycket potential oavsett vilken riktning man vill ta det. Hoppas att serien inte lider av samma "problem" som de nya filmerna, för mycket action, för lite av allt annat. Jag vill gärna känna att jag bryr mig lite mer om karaktärerna. Intervju med Tim Russ, som bl.a. regisserar, om någon vill veta mer. Han förklarar lite hur han tänkt och vad man kan vänta sig. Del 1 av 3: https://www.youtube.com/watch?v=UyNu2RMfXgs Redigerad 28 November, 2013 av mobocaster Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.