Jump to content

Aptitretare har släppts för Star Trek: Renegades

Nyhet

Recommended Posts

Visst, det ser snyggt ut. Men jag tror aldrig att detta kan bli en riktig serie. Konceptet känns alltför långt från Star Trek. Om, mot förmodan, det blev en serie av det, skulle den sannolikt läggas ned efter en säsong, eftersom den är alldeles för mörk jämfört med annan Trek.

Edited by Aike

Visst, det ser snyggt ut. Men jag tror aldrig att detta kan bli en riktig serie. Konceptet känns alltför långt från Star Trek. Om, mot förmodan, det blev en serie av det, skulle den sannolikt läggas ned efter en säsong, eftersom den är alldeles för mörk jämfört med annan Trek.

Tyvärr har jag också den känslan att producerna för officiella star trek endast satsar på filmer nu. Men denna mörka serie skulle kanske få nya människor att bli intresserade av Star Trek, t.ex Battlestar Galactica fans.

Förnyelse är en sak, men en mörk och dystopisk Star Trek är diametralt mot vad som har gjort Star Trek till en stor framgång och inspirerat många. Mörka Battlestar Galactica som nämns ovan var till exempel ingen succé mer än som kultserie. Originalserien, TNG och flera av långfilmerna har nått den breda massan. Enterprise var förvisso på många sätt "been there done that", men serien var också betydligt mörkare, både i scenografi samt berättelser än tidigare Star Trek. Den spirituella aspekten som har funnits i de övriga serierna saknades nästan helt. Den var helt enkelt för jordbunden.

Vet inte om jag tycker att den här serien verkar vidare mörk, men däremot känns den lite artificiellt "edgy and sexy and totally in yo face".

Sedan är det ju svårt att bedöma någonting från en så'n här trailer; det är rätt naturligt att de väljer att visa actionsekvenser och folk som poserar för kameran ... men personligen känner jag inte att min aptit är särskilt retad.

Jag ser väldigt mycket fram emot detta. Var skeptisk i början, men den där teasern/trailern är över förväntan. Är mycket imponerad över vilka personer som är inblandade. Många favoriter för mig, så det är svårt att inte bli förväntansfull. Jag tror inte att vi kommer få se detta på TV, men hoppas på en webbserie. Tycker det är spännande att dom testar något nytt, Star Trek har så mycket potential oavsett vilken riktning man vill ta det. Hoppas att serien inte lider av samma "problem" som de nya filmerna, för mycket action, för lite av allt annat. Jag vill gärna känna att jag bryr mig lite mer om karaktärerna.

Intervju med Tim Russ, som bl.a. regisserar, om någon vill veta mer. Han förklarar lite hur han tänkt och vad man kan vänta sig. Del 1 av 3:

https://www.youtube.com/watch?v=UyNu2RMfXgs

Edited by mobocaster