Gå till innehåll
Smirf

Stålmannen, Christopher Reeve är död

Rekommenderade inlägg

Trist var ordet! jag blev mycket förvånad när jag fick höra nyheten, eftersom jag innan hört om hans stora livsglädje och vägran att ge upp. Att ett liggsår skulle ända hans liv är ju inte klokt.. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hedra hans minne? Killen var en hycklare och inget annat.

Han brydde sig inte ett dugg om de stackare som var paralyserade innan han själv blev det, och han hade mest troligt inte gjort det heller om han aldrig ramlat av hästen. Hans kamp och bidrag till forskningen kring paralyserade människor var handlade i första hand om honom själv och ingen annan, sen kunde han rida på den popularitets och sympativåg som kom i samband med hans "humanitära" insatser.

Reeve var inget annat än en självisk hycklare som utnyttjade situationen för sin egen vinning.

Stålmannenfilmerna är dock en annan femma, de är klart kung.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han brydde sig inte ett dugg om de stackare som var paralyserade innan han själv blev det, och han hade mest troligt inte gjort det heller om han aldrig ramlat av hästen. Hans kamp och bidrag till forskningen kring paralyserade människor var handlade i första hand om honom själv och ingen annan, sen kunde han rida på den popularitets och sympativåg som kom i samband med hans "humanitära" insatser.

Reeve var inget annat än en självisk hycklare som utnyttjade situationen för sin egen vinning.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det inte så att man blir ödmjuk när man råkar ut för någonting hemskt själv. Det kanske är svårt att känna med lidande människor när ens eget liv är på topp. Sen var ju Reeve en fighter som inte gav upp utan han trodde någonstans att hans liv skulle bli bättre, och det kan man ju inte hålla honom imot. Jag har svårt att tro att han hycklade, med tanke på den situation han befanns sig i. Han hade inget att förlora. Jag menar att det kan ju inte ha funnits så mycket prestige och stolthet kvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och är det inte en form av hyckleri att börja bry sig först när man själv sitter i skiten. Visst, han trodde och ville att hans liv skulle bli bättre, men gör det honom annorlunda från många av de paralyserade eller på annat sätt permanent skadade människor som finns överallt på jorden idag. Det är ingen utom deras familj som hedrar deras minne, så varför ska alla hedra hans? Den enda skillnaden mellan honom och de andra var att han hade nog pengar för att synas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dock kvarstår det faktum att hans pengar har betytt mycket för forskningen. Detta framgick idag i Vetenskapsradion, man pratade med en forskare...

Tyvärr är det väl så att många inte känner av några problem förrän man själv drabbas av dem...

Kan annars hålla med om att det är sjukt att bara för att man är känd ska man sörjas mer. Detta har jag många gånger ifrågasatt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Och är det inte en form av hyckleri att börja bry sig först när man själv sitter i skiten. Visst, han trodde och ville att hans liv skulle bli bättre, men gör det honom annorlunda från många av de paralyserade eller på annat sätt permanent skadade människor som finns överallt på jorden idag. Det är ingen utom deras familj som hedrar deras minne, så varför ska alla hedra hans? Den enda skillnaden mellan honom och de andra var att han hade nog pengar för att synas.

<{POST_SNAPBACK}>

Medveten om skit blir man när man sitter i den själv. Karln är död och det är tråkigt. Jag är inget större fan av Stålmannen, men jag tyckte filmerna var rätt underhållande. Sen undrar jag bara var och hur var han en hycklare? Var han en hycklare bara för att han var känd och hade slantar? Hade han uttryckt f??rakt för lidande? Jag tror att han bara var ett offer för en olycka och försökte sen göra allt för att bli bättre och om det sen gjorde att han ville hjälpa andra så är väl det bra...Bättre att göra någonting än ingenting alls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dock kvarstår det faktum att hans pengar har betytt mycket för forskningen. Detta framgick idag i Vetenskapsradion, man pratade med en forskare...

Tyvärr är det väl så att många inte känner av några problem förrän man själv drabbas av dem...

Kan annars hålla med om att det är sjukt att bara för att man är känd ska man sörjas mer. Detta har jag många gånger ifrågasatt!

<{POST_SNAPBACK}>

Detta kan jag också hålla med om. Jag minns dagen då Anna Lindh mördades. Alla människor som intervjuades tyckte att det var så fruktansvärt hemskt, vilket det också var. Men samma dag mördades en liten flicka på ett dagis, hon fick samanlagt 10 minuters uppmärksamhet den dagen och inga tårar...

Annars är det som holodoc säger. Man tänker inte på andras problem förens man själv drabbas. Men gör man det då då är det ju gott. Dessutom så kan ju en rik människas pengar komma till någon positiv användning den dagen han får upp ögonen för något samhällsproblem, såsom fallet var med Christopher Reeve.

Det är synd att han är död, men jag tänker inte hedra honom, varken mer eller mindre, än vad jag gjorde den lilla dagisflickan 11/9 - 2003. Men han är saknad som stålman, det är han.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

Är du helt bakom flötet eller? Ta reda på fakta innan du spyr ut galla över någon som har avlidit! Du är lik Robinsson Robban - du verkar lika dum också!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.