Gå till innehåll
Mr Borg

Resident Evil

Rekommenderade inlägg

Såg filmen idag, gratis som tur var.

Det var nog en av de sämre jag sett. 1:an tyckte jag dock var helt ok!

Kändes som en blandning av massa andra filmer, fast sämre manus och dåliga ljudeffekter etc..

Nån mer som sett den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, jag har sett den (förra söndagen) och den var bättre än ettan. Resident Evil filmerna är och förblir filmer baserade på TV-spel och således borde de hålla sig sanna mot spelen i första hand. Ettan gjorde det inte, tvåan gjorde det bättre genom att kombinera spel nummer 2 och 3 i serien med en lite annorlunda story (filmanpassad sådan).

Det är knappast en storfilm men den är bra för vad den är, en trevlig actionrulle att koppla av till när man inte vill belasta hjärnan alltför mycket med konstiga intriger etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte sett den, men hoppas sannerligen att Damien har rätt! Jag var fruktansvärt besviken på ettan och det var väl mest för att jag är diggare av spelen (har spelat 4 st) och förväntade mig något liknande. Creepy...mycket smygande och överraskningsmoment...men INTE, en vanlig j-vla action. Inte det minsta otäck!

Samma problem med Tomb Raider, bara action i st f äventyr. Det borde ju vara en kvinnlig Indiana Jones...

Ska bli kul att se Nemesis, för det var ingen trevlig typ i spelet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med holodoc fullständigt här. Resident Evil är ett utmärkt spel med krypande skräckstämmning, filmen borde varit det samma. Men nej. Action, Action, Action och åter action med massa hårdrocksmal istället för lite krypande Bela Bartok eller något liknande. Tomb Raider filmerna lider av samma sak. Action, action. Tomb Raider SKA vara äventyr, Indy Jones stuk, precis som holodoc skrev. Tyckte den andra Tomb Raider filmen var något bättre än den första. Hoppas att jag gör det samma med Resident Evil film nr. 2, som jag ännu inte sett.

Redigerad av OnO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade lite svårt för filmen (den första, ej sett den andra). Milla i Femte Elementet tyckte jag var så vacker och hon spelade sin roll bra, men i denna film var det liksom ingen närvaro. Det är så tråkigt när ett bra koncep blir bla-ha. Jag kommer nog inte att se tvåan, jag blir bara så besviken. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det bästa sättet att bli besviken på är att inte ens försöka. Att fördöma en film för att dess föregångare var "mindre bra" är sällan en bra idé. Jag kan lova att RE2 skiljer sig väldigt mycket från RE1.

Om du gillade del två och tre i spelserien så är det väl värt pengarna att gå och se filmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo....är den som du säger annorlunda, kanske den inte ska sågas i förväg...

Men det är klart att man kanske generellt inte gillar denna typ av film..?!

Jag gillar zombies och "gore", så för mig är filmen given..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag spelar inte datorspel eller liknande så mina referensramar blir andra filmer.

Kanske lite *spoiler*

Det där med Nemesis i filmen kändes som en Robocop/Predator blandning. Just som film kändes 1:an bättre, den var ändå mer ryslig än 2:an. Uppföljaren kändes i så fall mer som bara action rakt igenom för min del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Resident Evil 2 vart inte lika bra som 1:an mest pga sämre karaktärer och för mycket skjutande. Efter ett tag blev man trött på filmen och den kändes längre än vad den var. Dessutom i 1:an så det "ett ont hus" som gjorde det hela mer intresant. I 2:an var det nya det här monstret som mer såg ut som en orch :klingon: från sagan om ringen, nä det gick inte hem hos mig.

Jag har inte spelat någon resident evil spel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mycket skjutande?

Jag vet inte vad du väntar dig av en actionfilm med science-fiction element, men jag väntar mig ganska mycket pang-pang och väldigt lite snack.

Eftersom du inte heller spelat spelen så blir det extra svårt för dig att relatera till filmernas äkthet gentemot just dessa.

Detta är skälet till att jag gillade tvåan bättre, jag har spelat spelen många gånger (RE2 bygger på spel 2 och 3 i serien) och genom detta får man en uppfattning om hur filmen ska vara. RE filmerna ska som spelen vara action/skräck (även om spelen nu lyckas bättre med det sista)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg