ypolt Posted December 20, 2004 Report Share Posted December 20, 2004 Detta har inte direkt någonting med Star Trek att göra, så om någon moderator känner att tråden passar bättre någon annanstans så får ni gärna flytta den Jag tänkte höra om det fanns nå folk här som spelar EVE Online? För er som inte vet vad det är, så kan jag beskriva det som ett rymd mmorpg (massive multiuser online role playing game). Vore kul att hitta lite spelare och kanske något corp med stort Star Trek intresse Själv började jag spela för bara någon dag sedan, så jag har inte hunnit så överdrivet långt, men suget efter lite vänner med liknande intressen börjar växa allt större Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Flyttar till Science fiction-delen då detta inte handlar om Star Trek. *FLYTTAD* Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Jag har ingen aning om vad det är...så gärna en kort förklaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinzon Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Det är ungefär som gamla Elite som fanns till amigan, men detta spelet är mycket större och avancerat. men grunderna är detsamma Tjäna pengar på byteshandel / mining / updrag / pirat. Flyga runt i rymden. skjuta på pirater. köpa bättre vapen, bättre skepp. http://www.eve-online.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted December 22, 2004 Report Share Posted December 22, 2004 Jag körde det förut under betan, dock så slutade jag efteråt pga jag på den tiden bara hade modem. jag har efter det testat deras erbjudande att köra det gratis ett tag men tyckte då bara att det kändes ensamt pga av det företag jag var med i innan inte fanns kvar och jag inte hade lust att lära mig känna en massa nya människor och totalt börja om från början. Största skillnaden från gamla goa elite är den sociala faktorn som finns i så gott som alla mmorpg:er, dvs lära känna nya människor som finns bakom namnen, och att ekonomin styrs helt av spelarna, då det också är dem som tillverkar (nästan) alla föremål. Kort sagt så är det ett skoj spel när man lär känna personerna i företaget man väljer att gå med i (eller varför inte starta ett eget?). 9/10 när man väl har dragit sig in i det härliga träsket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ypolt Posted December 24, 2004 Author Report Share Posted December 24, 2004 Ganska bra beskrivningar tycker jag Dock måste jag säga, Mikael, att jag inte riktigt håller med om den sociala biten. Du hamnar ju i ett företag för nybörjare när du startar. Där är det ständigt ~200 användare i chatten vilket ger mycket mer social kontakt än de flesta spelarstyrda företag som finns. Många erfarna spelare har dessutom sökt sig tillbaka till nybörjarföretaget just av denna anledning, så det finns mycket kunskaper att hämta där. Visserligen tar det fortfarande ett tag innan man lär känna personerna bakom karaktärerna, men jag tycker absolut inte att det känns ensamt när man är ute på sina uppdrag då man alltid har ett par stycken att chatta med Om någon är intresserad av att prova spelet så skicka gärna en mail- adress i ett pm så skickar jag iväg en buddy trial key Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts