Jump to content

Ny Battlestar Galactica serie

Smirf

Recommended Posts

Jag tycker också att den nya Battletar Galactica är väldigt bra, jag har inte sett originalet så jag kan inte jämföra med den, men det är absolut en av de bästa scifi-serier jag har sett. Det står lite om den i den här tråden. Serien har visats på Sky One sen i oktober (trots att den hade premiär på Sci-Fi i går) och hittills har 11 avsnitt visats.

Har änsålänge bara sett mini-serien som inleder den nya BSG, men jag gillar vad jag såg... snygg design.. ganska lowtech, men ändå hightec... känndes som något som männskligheten skulle kunna slänga upp i rymden om ett gäng år... Och det faktum att det används "traditionella" vapen, dvs raketer, torpeder och kanoner, istället för laser och annat mumbojumbo tilltalar mig mycket... hadde velat se mer cyloner dock :)

Skall bli intressant att se hela serien så småningom

Håller med om det där du precis sade Dahlberg.

Fast jag trodde faktiskt att de vapnen som var monterade på skrovet av Galactica var energivapen. Vilket då för stunden verkade konstigt men jag skänkte det inte större eftertanke, hade ju en fajt att se på :D

Det är nog som en hyllning till den gamla serien också med allt det icke-digitala. Sladdar överallt och så vidare, mycket manuellt. Man hade lätt kunnat göra den high-tech till utseendet men man lät bli, så fick man en god historia om varför detta skepp som såg så ålderdomligt ut, klarade sig så bra i jämförelse med alla andra battlestars.

Hur som helst så gillar jag det.

Med tanke på fler cyloner så kanske du redan sett åtminstone 3 modeller till som du inte vet om att de är Cylons B)

Det är ju en sak som verkligen håller en fast, vilka är mer Cylons? Hmm, lite som en såpa det där. Vem skall göra vad.

Bästa såpan jag sett i så fall.

Med tanke på fler cyloner så kanske du redan sett åtminstone 3 modeller till som  du inte vet om att de är Cylons  B)

Det är ju en sak som verkligen håller en fast, vilka är mer Cylons? Hmm, lite som en såpa det där. Vem skall göra vad.

Bästa såpan jag sett i så fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag syftade mest på dom harcorerobotorna, som man ser i början och slutet

Kanske lite strid i skeppen, pang pang :D

Skulle vara intressant och veta hur deras handeldvapen var baserade... kanske något gyrojet-baserat...

Försökte leta runt efter information rörande om eller när det kommer flera säsonger. Är det någon annan som haft större lycka med detta?

Ser fram emot att det är flera som ser serien, fastnade rejält för den och vill gärna diskutera mera som favoritavsnitt och så vidare.

Hmm, man kanske skulle ta och titta på avsnitten en gång till :wub:

*random musings off*

det enda jag hittar är det från tvtome.com:

January 18, 2005

Season 2 Info

Six scripts have been ordered for Battlestar Galactica Season two Ron Moore Reports to Now Playing Magazine.

A further story from earlier states that the sets have NOT been struck yet and are awaiting news of a second season. February 18th has been set as a possible date for new episodes to resume shooting although this is UNCONFIRMED. Stay tuned for more info.

• 1 month later...