Smirf Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 http://www.imdb.com/title/tt0407362/ Varför har inte jag Sc-Fi channel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 Mycket bra serie, gillar den skarpt. Dock så har ju inte jag heller Sci-Fi channel men det går ändå på ett sätt. Rekomenderas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qo'noS Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 Jag tycker också att den nya Battletar Galactica är väldigt bra, jag har inte sett originalet så jag kan inte jämföra med den, men det är absolut en av de bästa scifi-serier jag har sett. Det står lite om den i den här tråden. Serien har visats på Sky One sen i oktober (trots att den hade premiär på Sci-Fi i går) och hittills har 11 avsnitt visats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted January 22, 2005 Report Share Posted January 22, 2005 Jag fick intrycket av att nästa avsnitt (nr 13) är det sista... Är detta sant eller e de bara nån typ av säsongsavslutning? E ju synd å lägga ner den... Tycker de avsnitten som jag sett nu 1-12 har varit helt otroligt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 25, 2005 Report Share Posted January 25, 2005 Sådärja. Sett sista avsnittet (för säsongen?) på Battlestar Galactica. De överträffade sig själva denna gången. Bästa avsnittet hittils. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted January 26, 2005 Report Share Posted January 26, 2005 Har änsålänge bara sett mini-serien som inleder den nya BSG, men jag gillar vad jag såg... snygg design.. ganska lowtech, men ändå hightec... känndes som något som männskligheten skulle kunna slänga upp i rymden om ett gäng år... Och det faktum att det används "traditionella" vapen, dvs raketer, torpeder och kanoner, istället för laser och annat mumbojumbo tilltalar mig mycket... hadde velat se mer cyloner dock Skall bli intressant att se hela serien så småningom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 26, 2005 Report Share Posted January 26, 2005 Håller med om det där du precis sade Dahlberg. Fast jag trodde faktiskt att de vapnen som var monterade på skrovet av Galactica var energivapen. Vilket då för stunden verkade konstigt men jag skänkte det inte större eftertanke, hade ju en fajt att se på Det är nog som en hyllning till den gamla serien också med allt det icke-digitala. Sladdar överallt och så vidare, mycket manuellt. Man hade lätt kunnat göra den high-tech till utseendet men man lät bli, så fick man en god historia om varför detta skepp som såg så ålderdomligt ut, klarade sig så bra i jämförelse med alla andra battlestars. Hur som helst så gillar jag det. Med tanke på fler cyloner så kanske du redan sett åtminstone 3 modeller till som du inte vet om att de är Cylons B) Det är ju en sak som verkligen håller en fast, vilka är mer Cylons? Hmm, lite som en såpa det där. Vem skall göra vad. Bästa såpan jag sett i så fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted January 26, 2005 Report Share Posted January 26, 2005 Med tanke på fler cyloner så kanske du redan sett åtminstone 3 modeller till som du inte vet om att de är Cylons B) Det är ju en sak som verkligen håller en fast, vilka är mer Cylons? Hmm, lite som en såpa det där. Vem skall göra vad. Bästa såpan jag sett i så fall. <{POST_SNAPBACK}> Jag syftade mest på dom harcorerobotorna, som man ser i början och slutet Kanske lite strid i skeppen, pang pang Skulle vara intressant och veta hur deras handeldvapen var baserade... kanske något gyrojet-baserat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 Är det här en helt ny serie, eller är det bara en ny säsong? Bör man ha sett den förra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 Det är en helt ny serie. Som en nyinspelning av orignalserien men överlägset bättre i kvalité och känsla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freelancer Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 Då borde jag se den, alltså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 Då borde jag se den, alltså? <{POST_SNAPBACK}> klart du borde borde man någonsin INTE se sci-fi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 "Borde"? Du måste se den! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted January 30, 2005 Report Share Posted January 30, 2005 Jag såg faktikst den första 2-timmars episode, och ska säga blev positivt överraskad. Har inte sett den äldre versionen, så jag kan inte jämföra. men det jag sett tyder på att det är en serie som hamnar bland "måste se" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 30, 2005 Report Share Posted January 30, 2005 Försökte leta runt efter information rörande om eller när det kommer flera säsonger. Är det någon annan som haft större lycka med detta? Ser fram emot att det är flera som ser serien, fastnade rejält för den och vill gärna diskutera mera som favoritavsnitt och så vidare. Hmm, man kanske skulle ta och titta på avsnitten en gång till *random musings off* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted January 30, 2005 Report Share Posted January 30, 2005 det enda jag hittar är det från tvtome.com: January 18, 2005 Season 2 Info Six scripts have been ordered for Battlestar Galactica Season two Ron Moore Reports to Now Playing Magazine. A further story from earlier states that the sets have NOT been struck yet and are awaiting news of a second season. February 18th has been set as a possible date for new episodes to resume shooting although this is UNCONFIRMED. Stay tuned for more info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted March 4, 2005 Report Share Posted March 4, 2005 WOW..... WOW igen... För det första så såg jag just slutet på säsong ett.... nästan lika bra cliffhanger som Shockwave part 1..... :P Och så kommer vi att få en andra säsong... LÄNGTAR SOM EN GALNING!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts