Jump to content
Sign in to follow this  
everybodyknows

Hoppa över avsnitt?

Recommended Posts

Huga, det var snart ett år sen jag postade i forumet sist. Hoppas att alla haft det bra. Nu till min fråga:

Eftersom jag är fattig student med allt det innebär var jag inte sen med att slå till när en kille sålde av DS9 säsong 1 - 4 på VHS. Vad killen däremot "glömde" informera mig om var att vissa av banden var i uruselt skick och att något band i slutet av säsong 4 saknades helt. Jag har lyckats kolla på alla avsnitt utom ett fåtal i just slutet på säsong 4. Nu undrar jag om dessa avsnitt är viktiga för den fortsatta handlingen och om jag ska försöka få tag i dem innan jag ger mig i kast med säsong 5? Avsnitten är:

4.22. For The Cause

4.23. To The Death

4.24. The Quickening

4.26. Body Parts

Tacksam för svar eftersom jag ska rulla iväg till det lokala postkontoret och hämta säsong 5 nu... :D

Huga, det var snart ett år sen jag postade i forumet sist. Hoppas att alla haft det bra. Nu till min fråga:

Eftersom jag är fattig student med allt det innebär var jag inte sen med att slå till när en kille sålde av DS9 säsong 1 - 4 på VHS. Vad killen däremot "glömde" informera mig om var att vissa av banden var i uruselt skick och att något band i slutet av säsong 4 saknades helt. Jag har lyckats kolla på alla avsnitt utom ett fåtal i just slutet på säsong 4. Nu undrar jag om dessa avsnitt är viktiga för den fortsatta handlingen och om jag ska försöka få tag i dem innan jag ger mig i kast med säsong 5? Avsnitten är:

4.22. For The Cause

4.23. To The Death

4.24. The Quickening

4.26. Body Parts

Tacksam för svar eftersom jag ska rulla iväg till det lokala postkontoret och hämta säsong 5 nu... :D

<{POST_SNAPBACK}>

---SPOILER--- (nästan)

4.22. For The Cause - I detta avsnitt så försvinner en viktigare bikaraktär, för att inte återkomma fören ett anntal avsnitt senare (Vet inte riktigt när personen kommer åter)

4.23. To The Death - Detta är ett fristående avsnitt, tror inte att det refereras till i något senare avsnitt, men är inte helt säker. Du behöver dock inte se det för att förstå senare avsnitt

4.24. The Quickening - Även detta är ett helt fristående avsnitt liksom 4.26. Body Parts.

*mindre spoiler*

Kanske bara min åsikt, men jag tycker att avsnittet Body Parts var av stor betydelse för karaktärer som Quark, Kira och familjen O'Brien. Flera referenser till detta avsnittet ges ju senare i säsong 5. Och även avsnittet For the Cause är ju avgörande för en viss commander Eddington. :rolleyes:

Hallå det är DS9 vi talar om! :o

Personligen så skulle jag inte kunna missa ett avsnitt o.a.s dess innehåll.

Försök att hitte de avsnitt du inte kunnat se. Kolla på butiker som säljer serietidningar och vhs-filmer mm, där kan oftast hitta filmer för en spottstyvel.

äsch, jag lyckades låna body parts av en kompis igår och sen gav jag upp. gav mig på säsong 5 och lyckades hänga med bra från början. som jag läste i en annan tråd här någonstans så är ds9 visserligen en serie med bra mycket med kontinutet än de övriga star trek serierna, men ändå inte som till exempel b5, där avgörande saker hände i var och vartannat avsnitt.

måste bara nämna avsnittet nor the battle to the strong som jag precis såg. huga vad bra det var. bästa ds9 jag sett hitintills... :)

Jag var kanske inte så noga med detaljerna i mitt innlägg, men jag tyckete att infon var ganska korekt ändå. Givetvis ska man inte hoppa över något avsnitt. Det händer ju lite småt o gott i alla avsnitt. Men har man inget val så är något DS9-avsnitt bättre än inget. När jag såg DS9 första gången var det helt skillda avsnitt och säsonger beroende vad jag kom över, med det var lika underhållande ändå, och jag blev bara med och mer sugen på att få se allt. Star trek fungerar i alla former.